Přilákejte nové klienty bez investice do reklamy. Zkuste volnočasové benefity

15. 3. 2017
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Každé sportovní nebo relaxační centrum má příležitost připojit se k volnočasovým benefitům pro zaměstnance. Víte, v čem je to výhodné?

Máte fitness centrum, provozujete sportoviště nebo taneční školu a rádi byste získali nové klienty? Pak to vyzkoušejte pomocí volnočasových karet a poukázek. Jedná se o zaměstnanecké benefity, kterými disponují stovky tisíc lidí, a právě z této velké skupiny můžete snadno a bez nákladů získat nové klienty. Určitě se nad tím vyplatí popřemýšlet, protože podle průzkumu Sodexo Pass CZ poskytuje svým zaměstnancům příspěvky na volnočasové aktivity v nějaké podobě více než polovina firem a další pětina plánuje tento benefit zavést.

Provozovatelé sportovišť sázejí na sdílení zákazníků

Přemýšlet o připojení se k programu MultiSport by v první řadě měli všichni ti, kteří chtějí přilákat nové klienty. MultiSport karty jsou velmi rozšířené a lidé jim často dávají přednost před permanentkami, které je omezují jen na jedno sportoviště. Jelikož fungujeme na konceptu B2B, tak doporučuji spolupráci všem sportovištím, která stojí o firemní klientelu. Pro zavedené značky to znamená doplnění stávajících kapacit a pro nová sportoviště je spolupráce s MultiSportem pomoc s rychlejším rozjezdem podnikání, uvádí za společnost MultiSport Benefit její produktový manažer Jakub Hynek.

Přivedlo mi to do fitu spoustu nových klientů, kteří by sem bez této karty asi vůbec nezavítali. I stávající klienti si karty dodatečně zařídí, když vědí, že je akceptuji, a dozví se o jejich dalších výhodách, komentuje Václav Kváča, majitel pražského Family Fitness Centra. Provozovatelé sportovišť MultiSport karty akceptují jednak kvůli nabídce alternativní permanentky pro jejich stávající klienty a jako vhodný nástroj rozšíření základny doplňkových služeb, a také z důvodu oslovení nových zákazníků. Jelikož je možné kartu využívat na různých místech, dá se předpokládat, že i nám to určité procento nových zákazníků přitáhlo. Lidé rádi zkouší nové sporty a sportoviště, a právě proto je pro ně taková karta ideální, jelikož je nezavazuje pouze k jednomu podniku. To na druhou stranu nemusí být ideální pro sportovní podniky, jelikož to může znamenat nestálost klientů, doplňuje Daniela Veličková, manažerka brněnského fitness centra Best Gym Horova. Právě tam byli po připojení se k programu velmi překvapeni četností využívání karet a také pozitivními reakcemi ze strany stávajících klientů.

Pokud se rozhodnete pro akceptaci MultiSport karet, je nutné kontaktovat jejich poskytovatele, společnost MultiSport Benefit a společně vybrat vhodné aktivity, které se zařadí do nabídky programu. Obecně se prozatím jedná o kategorii sport & healthy, nicméně tu jsou i jistá omezení. Například golf, masáže, VacuShape a podobně firma nepodporuje a ani to nemá v plánu. Důležitými faktory, které rozhodují o tom, zda se firma rozhodne pro spolupráci, jsou atraktivita lokality, vybavenost sportoviště a jeho nabídky, reakce na sezónu a potřeby uživatelů během ní. V neposlední řadě je to také poptávka na zařazení konkrétních sportovišť ze strany uživatelů MultiSport karet nebo samotných provozovatelů sportovišť.

Možnost přijímat tyto karty je pro sportoviště zcela zdarma. Vstup do programu je postaven na partnerské bázi a nejsou zde žádné vstupní poplatky. Není to provizní systém, model spolupráce je založen na proplácení vstupu za každého konkrétního uživatele MultiSport karty za speciálních podmínek. Tento model děláme většinou na míru, říká Jakub Hynek. O detailech spolupráce firma nemluví, považuje je za své obchodní tajemství. Proto je vhodné nabídnuté podmínky pečlivě zvážit, případně se zeptat na spokojenost jiných provozovatelů sportovišť, kteří už s firmou mají zkušenosti. 

Ano, je velmi důležité dobře nastavit systém omezujících podmínek pro klienty. Momentálně jsme tak u třetí nebo čtvrté verze a až teď mám pocit, že vše funguje poměrně dobře, popisuje Honza Svitlík, majitel pražské taneční školy Voilà. Komunikace s partnerem je ale vcelku bezproblémová, dodává Filip Saidl, manažer centra Energy Fit Ostrava: Na začátku loňského roku došlo v našem fitcentru ke změně ceníku. Oslovili jsme společnost s žádostí o úpravu podmínek vzhledem k aktuálním cenám a přišel návrh, který jsme přijali ke spokojenosti obou stran. Momentálně máme smluvní podmínky nastaveny optimálně a jsme spokojeni.

Bude vás zajímat: Připomeňte si, jaké daňové výhody přináší nejoblíbenější zaměstnanecké benefity

Přijímání MultiSport karet se mezi sportovišti začíná pomalu, ale jistě stávat samozřejmostí. Provozovatelé sportovních center si pochvalují, že jim program přivádí nové klienty bez nutných výdajů na reklamu. Máme jak spoustu klientů, kteří se o nás dozvěděli od MultiSportu, tak těch, kteří k nám chodili už dříve a pouze v průběhu začali kartu používat, protože ji dostali od zaměstnavatele, říká Veronika Jirovská, sportovní manažerka pražské firmy Euforie Fitness & Wellness. Z vlastního průzkumu mezi klienty víme, že nemalá část nových cvičících se opravdu rozhodla přijít na základě možnosti využití MultiSport karty. Evidujeme stále větší a větší zájem a měsíčně přibývá počet vstupů přes tuto kartu, zjistil Filip Saidl z Energy Fit Ostrava. A pozitivní vliv MultiSport karet na byznys potvrzuje i brněnská městská společnost Starez Sport, která provozuje několik plaveckých bazénů nebo sportovní halu Rondo. Naším cílem bylo získat během půl roku nové pravidelné návštěvníky a tohoto cíle jsme bez problémů dosáhli. Ze statistiky návštěvnosti držitelů MultiSport karet vyplývá, že od ledna 2016 do ledna 2017 se počet těchto držitelů navýšil o 70 %, říká PR manažerka společnosti Michaela Radimská.

Oslovení podnikatelé se shodují, že po nastavení podmínek akceptovatelných pro obě strany se přijímání MultiSport karet vyplatí. Jedná se prý o velmi stabilní a kvalitní službu, která je mezi lidmi stále oblíbenější. Výhodou je i její snadná administrace. Naším cílem je dosáhnout definice slova “partner“. Pokud spolupráce a vztahy fungují, tak je možnost vytvářet projekty, které přesahují standardní princip tohoto benefitu. Jako příklad mohu uvést teambuildingy, eventy pro klienty u partnerů, benefiční akce a podobně, dodává za MultiSport Benefit Jakub Hynek. Karty jsou pochopitelně nejvíce rozšířené v největších městech, ale své držitele mají napříč celou republikou. V současnosti je držitelé mohou využívat nejen v Česku, ale zároveň i na Slovensku. Mezi nejvyužívanější aktivity patří jednoznačně posilovny, skupinové lekce, wellness a badminton, ale v nabídce si jistě vybere každý. Zahrnuje i bojové sporty, bazény, koupaliště, ale i třeba lezecké stěny a boulder.

Ptejte se odborníka v poradně Mzdové účetnictví
PhDr. Dagmar Kučerová
mzdový poradce

Psali jsme: Zaměstnanci o stravenky nestojí. Chtějí si do práce chodit, jak se jim to hodí

Variantou karet jsou poukázky

V oblasti fitness a sportovních aktivit je na trhu poměrně vysoká konkurence a provozovatelé si uvědomují, že je nutné získávat novou a udržovat si stávající klientelu. A to jde nejen prostřednictvím MultiSport karet, ale třeba i díky volnočasovým poukázkám, které poskytují firmy Edenred CZ nebo Sodexo Pass CZ. I tyto systémy pracují s daňovou výhodností volnočasových aktivit, liší se ovšem ve spektru poskytovaných možností čerpání benefitů.

Karty Ticket Benefits Card a poukázky Ticket Multi od společnosti Edenred nabízejí výhodu několikanásobně větší sítě partnerských provozoven, kde zaměstnanec může využít své prostředky i na jiné aktivity než sportovní, například kulturu, zdravotní péči, vzdělávání, cestování a podobně. Uživatel tak není nijak tematicky vázán a volba benefitu je na jeho zvážení. Pokud jste třeba po nemoci a nemůžete se nějakou dobu věnovat svému oblíbenému sportu, s Ticket Multi a s kartou Ticket Benefits Card můžete zaplatit speciální rehabilitaci či si koupit vitamíny nebo zajít třeba do kina, říká mluvčí společnosti Edenred CZ Marek Pražák. Tyto volnočasové zaměstnanecké benefity čerpá 200 000 koncových uživatelů z téměř 3000 firem.

S ohledem na daňovou výhodnost volnočasových benefitů musí partnerská síť splňovat požadavky definované zákonem o daních z příjmů a zákonem o pojistném na sociální a zdravotní pojištění. Z těchto důvodů musí být mezi vydavatelem poukázek a partnerskou provozovnou uzavřen smluvní vztah na bázi zprostředkovatelské smlouvy. To partnerské provozovně oplátkou přináší nové a pravidelné zákazníky.

I v tomto případě platí, že volnočasové poukázky přinášejí dodatečný obrat. V České republice je několik set tisíc zaměstnanců, kteří dostávají poukázky na volný čas. Samozřejmě pak cíleně vyhledávají partnery, kteří toto řešení akceptují, navštěvují je a navíc u nich zpravidla utratí více, než je hodnota poukázky. Pro naše partnery je tak přijímání poukázek velmi výhodné, uvádí manažerka komunikace Sodexo Benefity Lucie Miřácká s tím, že poukázky mají pozitivní vliv na nákupní chování uživatelů. Zatímco při vydávání peněz člověk zvažuje, zda není rozumné na kultuře, sportu nebo jiném trávení času ušetřit, díky volnočasovým poukazům a kartám do sebe víc investuje. Uživatel poukázek nebo karet tak častěji zkusí něco, co by si ze své standardní mzdy nepořídil.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).