Objem spotřebního zboží prodaného tzv. přímým prodejem v zemích Evropské unie převýšil hranici 10 miliard EUR. Největším trhem zůstávají Německo, Itálie a Francie. Vyplynulo to ze statistik Evropské federace přímého prodeje (FEDSA) za rok 2009.
Více než tři čtvrtiny lidí zapojených do přímého prodeje v Evropě jsou ženy. Zhruba 65 procent lidí v sektoru tvoří osoby samostatně výdělečně činné. A to je také důvod, proč se vlády jednotlivých zemí snaží přímý prodej koncepčně podporovat a dívat se tak za hranice tradičního modelu zaměstnání.
V Česku překročil obrat společností sdružených v Asociaci osobního prodeje 160 milionů EUR (cca 4 miliardy korun). Aktivních je v tomto oboru přes 220 tisíc obyvatel. Ve srovnání s Evropou pak jen 5 procent mužů. Rozdíly jsou ovšem v zájmu státní správy. Je s podivem, že v době finanční krize a přetlaku na trhu práce u nás žádná cílená podpora ze strany státu neexistuje. Rozhodně jsme připraveni podstatu tohoto typu podnikání nadále vysvětlovat a poukazovat i na zajímavé přínosy pro státní pokladnu,
sděluje český předseda Asociace osobního prodeje Mirek Kopřiva.