Příští rok Den dopravy zdarma více zpropagujte, vzkazují e-shopy Heurece

20. 11. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek
S letošním Dnem dopravy zdarma byla většina e-shopů relativně spokojena. Řadě z nich se ale, stejně jako vloni, opět nelíbíla slabá propagace akce od Heureky.

Letošní Den dopravy zdarma (DDZ), který proběhl 18. až 19. listopadu, je již minulostí. Co do počtu utracených peněz a množství objednávek byl sice rekordní, oproti předchozím rokům však klesla průměrná výše objednávky. Řadě e-shopů se navíc opět nezamlouvala slabá propagace akce ze strany Heureky, která DDZ organizuje.

Průměrná výše objednávky stále klesá

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek

Do letošního ročníku DDZ se zapojilo 1546 e-shopů a jejich obrat přesáhl 211 milionů korun. Počet objednávek překonal hranici 150 tisíc. Všechna tato čísla jsou nejvyšší v dosavadní historii DDZ. Na druhou stranu už třetí rok po sobě klesá průměrná výše objednávky. Ještě v roce 2013 činila 1633 korun. Vloni pak klesla na 1554 korun a letos dokonce na 1400 korun.

Některé e-shopy čekaly od akce více

Co se týče samotných zúčastněných e-shopů, většina z nich sice hodnotí akci relativně kladně, zároveň však některé  připouští, že od ní čekaly více. Výsledek akce jsem očekával mnohem lepší. Mimo jiné jsme akci podpořili kampaněmi na facebooku, rozeslali jsme emaily stávajícím zákazníkům a výsledek není takový, jaký jsem si představoval. U nás to byla akce spíše pro zákazníky, uvedl serveru Podnikatel.cz Martin Krupička, provozovatel e-shopu Nejleginy.cz. Letošní DDZ nám dle statistik přinesl sice více návštěv z Heureky, ale konverze byly přibližně stejné. A tak jsme DDZ spíše příliš nezaznamenali. Nárůst tržeb jsme zaznamenali, ale dle statistik spíše díky naší vlastní podpoře této akce na našich sociálních sítích, v mailingu, připojil se Milan Polák, provozovatel obchodu Different.cz

Podle Martina Rippla z CZC.cz se i letos potvrdilo, že bezplatný osobní odběr na pobočkách je pro zákazníky cennější benefit. I když mohli zákazníci celých 24 hodin objednávat zboží s dopravou zdarma, podíl osobních odběrů vůči dopravě se oproti minulému týdnu prakticky nezměnil, dodal Rippl.

Vadila hlavně slabá propagace

Stejně jako vloni též řadě e-shopů vadilo slabá propagace celé akce ze strany Heureky. Stále mi vadí malá propagace. Pokud se zeptám běžných zákazníků kteří navštíví osobně naši pobočku, nebo kteří si jdou vyzvednout objednávku, často ani nevědí že nějaký „den dopravy zdarma“ je, podotkl Jan Dostál z e-shopu Alistair.cz. Myslím, že by to chtělo více zapracovat na propagaci ze strany Heureky, třeba reklama ve videích apod., udělat pořádnou plošnou kampaň, souhlasí se Michal Jirek, provozovatel e-shopu Cerstvakava.cz.

Michal Jirek zároveň upozornil na to, že zvýhodnění ceny přepravy od DPD platilo až pro zboží expedované 19.11. Podle Jirka by též akci prospěl jiný termín. Možná bych zkusil akci přesunout třeba na květen, červen. Teď už lidi nakupují na Vánoce a mnoho z nich by nakoupilo i bez DDZ, takže výsledky akce jsou tímhle zkreslené, uzavřel Jirek.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).