Privatizace Letiště Ruzyně ještě oficiálně nezačala a ministerstvo dopravy eviduje podle deníku E15 již desítky potenciálních zájemců. Kromě evropských společností projevilo podle něj zájem o koupi pražského letiště i několik asijských firem. Mezi nimi je indická společnost Essar, která investuje především do ocelářství, energetiky a logistiky, a indická společnost GMR Group, která provozuje letiště v Dillí.
Minulý týden Times of India uvedl, že do privatizace Letiště Ruzyně podá nabídku také firma GVK, která provozuje bombajské letiště. O investicích v ČR uvažuje také singapurská firma Changi Airports. Zájem o privatizaci již dříve oznámili také zástupci vídeňského letiště Flughafen Wien a účast údajně zvažuje také frankfurtský Fraport, budapešťaský Hochtief Airport či španělský Abertis Airport.
Podle odhadů by mohl stát inkasovat za letiště okolo 70 miliard korun. Firma Credit Suisse, poradce prodeje, by měla vládě upřesnit svou představu o ceně letos v březnu. Ministr dopravy Aleš Řebíček původně prosazoval formu dlouhodobého pronájmu, což by státu přineslo sice nižší výnos, ale zůstala by mu kontrola důležité dopravní tepny. Podle E15 může privatizaci ovlivnit i spor státu s investiční společností Penta kvůli výkupu pozemků, na kterých by měla stát druhá přistávací dráha. Penta totiž vlastní část těchto pozemků, ale ministerstvo zatím její požadavky neakceptovalo. Nicméně jednání stále podle ministra pokračují.