Přizpůsobte svůj firemní web mobilům, Google vás více zviditelní

14. 10. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek.
Vyhledávač Google začal ukazovat ikonu, která značí, zda je daná stránka přizpůsobená pro mobilní zařízení. Zvažte proto využití responzivního designu.

Vyhledávač Google začal ve výsledcích vyhledávání označovat stránky, které nejsou vhodné pro přístup z mobilních přístrojů, přeškrtnutým šedivým smartphonem. U webů, které jsou uzpůsobeny mobilním zařízením, se naopak objevuje zelená ikona mobilu. Zatím sice není zřejmé, jak se to projeví na SEO, podle odborníků se však i tak vyplatí vsadit na responzivní design webu, a to nejen kvůli Googlu.

Detaily k ikonám ještě nejsou známy

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Využijte responzivní design, vyplatí se to.

Novinka ve vyhledávání Googlu v podobě ikon, které ukazují na vhodnost přístupu skrze mobilní zařízení, má vliv i na SEO. Jak velký bude, však nelze podle odborníků nyní úplně říci. Zvýraznění v SERP bude mít podobně jako míval authorship vliv na počet prokliků. Otázkou je samozřejmě jak moc výrazný. Nějaké procento to určitě bude, možná se dostaneme i přes desítku. To teprve uvidíme, píše na svém blogu Ivan Sárközi, který se zabývá internetovým podnikáním.

Vzhledem k tomu, že zatím nejsou známy detaily, radí Sárközi vycházet z Doporučení Googlu pro mobilní zařízení z roku 2012. V něm Google zmiňuje tři způsoby „přátelské“  pro smartphony:

  • Stránky, které používají responzivní design, tedy stránky, které všem zařízením poskytují stejný HTML kód a způsob vykreslení stránky mění pouze pomocí CSS (jde o doporučenou konfiguraci společností Google)   
  • Stránky, které využívají různé HTML a CSS v závislosti na tom, zda uživatel přichází ze stolního počítače nebo mobilního zařízení.   
  • Stránky, které mají samostatné mobilní a desktopové stránky.

Pokud tak podnikatel chce, aby jeho stránky vyjížděly ve vyhledávání vysoko, měl by zvážit využití responzivního designu. Reponzivní design se podnikatelům vyplatí nejen kvůli Google, ale i kvůli sociálním sítím. Právě zde se nachází nejvíce potenciálních zákazníků s mobilním zařízením. Velká část osobních zkušeností s produkty a službami se probírá přes sociální sítě, takže první kontakt s vašim webem může mít například návštěvník z Facebook právě prostřednictvím mobilního zařízení. Webová prezentace na to musí být nejen připravená, ale i o odladěná. Musíte vědět co zákazník uvidí a proč to vlastně má vidět, upřesnil serveru Podnikatel.cz Ivan Sárközi.

Čtěte také: Nejčastější chyby společností na Facebooku s konkrétními příklady

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Co je responzivní design

Responzivní designg je design, který umožňuje optimální zobrazení nezávisle na zařízení, přes které se uživatel na stránky dívá. Web se díky responzivnímu designu zobrazí optimálně jak na monitoru stolního počítače, tak i na displeji smartphonu či tabletu.

Čtěte více: 7 trendů, které se v poslední době prosazují na firemních webech

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).