Pro německé firmy působící ve střední a východní Evropě je Česko stále zemí číslo jedna

4. 5. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Navzdory ekonomické recesi zůstává Česká republika nejatraktivnější zemí pro německé podniky působící v regionu střední a východní Evropy. Vyplynulo to z průzkumu, který uskutečnily Německé zahraniční hospodářské komory (AHK) v 18 zemích regionu střední a východní Evropy. Osloveno bylo takřka 900 německých firem z oblasti průmyslu, obchodu a služeb. V Česku tento průzkum realizovala Česko-německá obchodní a průmyslová komora (ČNOPK).

Česká republika se stala nejoblíbenější zemí pro německé firmy již po čtvrté v řadě. Česko zůstává i nadále pro německé investory velice atraktivní zemí. Problémy podniků v současné době se nedají přisuzovat zhoršení místních specifických rámcových podmínek, ale zejména hospodářské krizi. Náš průzkum jednoznačně ukazuje, že ve srovnání s ostatními zeměmi regionu je na tom Česká republika velmi dobře. Má tak oproti sousedním zemím mnohem lepší šanci vyjít z krize lépe a rychleji, komentoval výsledky Bernard Bauer, výkonný člen představenstva ČNOP­K.

Na druhém pozici se umístilo Slovensko, poté následuje Slovinsko a Polsko. Z průzkumu také vyplynulo, že německé společnosti by především uvítaly politickou stabilitu a zavedení eura u nás. Pro nové potenciální investory totiž euro představuje významný argument při rozhodování o investicích. Rovněž české podniky by rády jednotnou evropskou měnou platily co nejdříve. Čtěte více: Eura se čeští podnikatelé před rokem 2014 zřejmě nedočkají.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).