Problém u #EET s kreditovou peněženkou e-shopů. Budete hned 2× evidovat

25. 1. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Aktualizováno: Doplněno vyjádření Alza.cz (25. 1. 2017 14:17)
E-shopy, které používají elektronické peněženky, musí zbystřit. Budou totiž evidovat tržby hned dvakrát. Proč a v jakých případech?

Elektronická evidence tržeb se bude navíc týkat i čipů. Rozhodné pro evidování tržby bude, pokud zákazník e-peněženku či čip nabíjí nebo čerpá.

V obou těchto případech bude muset podnikatel tržbu evidovat, a to zvlášť. Podnikatel tak bude povinen evidovat nejen nabití elektronické peněženky, čipové karty, ale také čerpání kreditu. Skutečnost, zda se jedná o nabití nebo čerpání je zároveň uváděna v datové zprávě zasílané správci daně, který tuto informaci zohlední v rámci analýz.

Zanikne e-peněženka u českých e-shopů?

Záměrem podle Finanční správy je, aby evidenci tržeb podléhaly obě tyto transakce. Vzhledem k tomu, že příjem ve smyslu zákona o daních z příjmů může dle povahy transakce nastat jak v případě nabíjení daného kreditu, tak i v případě jeho čerpání, je explicitně stanoveno, že za evidovanou tržbu se považují obě tyto situace, píše se v metodice k EET

Pokud však zákazník svoji e-peněženku nabíjí a zároveň už i částečně čerpá, dochází k duplicitnímu zaevidování téhož příjmu. Proto bude muset podnikatel v datové zprávě uvést, že se jedná o částku plateb určenou k následnému čerpání nebo zúčtování, nebo že se jedná o částku plateb, které jsou následným čerpáním nebo zúčtováním platby. 

Pokud si zákazník nabije elektronickou peněženku či čip na konkrétní druh zboží či služby, pak se v tomto případě o platbu určenou k následnému čerpání nejedná. Obdobně není uplatnění takového instrumentu následným čerpáním.

Alza.cz s metodikou počítá, evidovat 2× kredity bude

E-peněženku ve formě kreditů nabízí svým zákazníkům také největší český e-shop Alza.cz. Ten je však na tento specifický případ již připraven: Víme o tom. Budeme připraveni, řekl serveru Šárka Jakoubková, mluvčí Alza.cz. 

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).