Proč by se o fenomén Pokémon Go měli zajímat i podnikatelé?

19. 7. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Hra Pokémon Go je postavena na principu tzv. rozšíření reality (RR). Primárními uživateli řešení z oblasti RR se ale stanou v nejbližších letech podniky.

Hra Pokémon Go spustila doslova davové šílenství. O fenomén Pokémon Go by se však podle společnosti Gartner neměli zajímat jen fanoušci mobilních her, nýbrž i ředitelé firem a IT manažeři. Princip, na kterém je hra postavena, tedy tzv. rozšířená realita, je totiž významnou příležitostí pro rozvoj byznysu a nových obchodních modelů.

Princip Pokémon Go lze využít i v podnicích

Fenomén Pokémon Go by rozhodně neměli opomíjet podnikatelé. Jak upozorňuje analytička společnosti Gartner Heather Pemberton Levyová, Pokémon Go může hrát důležitou roli při rozvoji byznysu a nových příležitostí a obchodních modelů postavených na rozšířené realitě (RR).

RR (rozšířená realita, anglicky AR / Augmented Reality) je technologií spojující fyzický a digitální svět přidáním vrstvy informací. Může se jednat o text, o obrázky nebo o interaktivní grafiku na objekty reálného světa. Lze ji sledovat s pomocí zařízení s displejem nabízejícím buď video zprostředkované, nebo přímý pohled do reálného světa prostřednictvím náhlavního displeje (HMD), chytrého telefonu nebo tabletu.

Podle Levyové se primární uživateli řešení z oblasti RR stanou v nejbližších několika letech podniky. Například ve skladech DHL je v rámci pilotních programů využívána obléknutelná elektronika v kombinaci s RR pro zvýšení efektivity při vyzvedávání zásilek. Jiné aplikace RR umožňují například automatický překlad nápisů a značek a nebo v prostředích, kde uživatel nemá volné ruce, mohou poskytovat instrukce servisním technikům pomocí náhlavního displeje, komentovala Levyová.

Právě RR na mobilních zařízeních je jen jedním (nejjednodušším) typem „pohlcující“ technologie a součástí fenoménu sítě digitálních zařízení. V současném pozdvižení kolem Pokémon Go by ředitelé firem a jejich IT oddělení měli vidět signál – je na čase sledovat dění kolem obléknutelné elektroniky (chytré hodinky, náramky, brýle, HMD), RR a VR (virtuální realita) – během letošního a příštího roku zhodnotit tempo jejich přijetí zákazníky a možných obchodních příležitostí. Může jít například o možnosti jak uživatele – zákazníky oslovit v určitých situacích, například doma, na cestě do práce nebo v práci, vysvětlila Levyová.

Co je Pokémon Go

Pokémon Go je mobilní aplikace a videohra založená na principu rozšířené realita. K jejímu spuštění došlo před pár týdny a prakticky ihned se stalo celosvětovým fenoménem. Hra využívá mapové podklady reálného světa a podle toho vytváří ten herní. Na začátku hry si vytvoříte vlastního avatara a následně se snažíte chytat Pokémony. Hráči se tak musí pohybovat v reálném světě, aby měli šanci nějakého Pokémona chytit. Součást hry tvoří i souboje s ostatními hráči.

S hrou přišli vývojáři společnosti Niantic a na produkci se podílela také firma Pokémon Company, kterou spoluvlastní Nintendo. Před několika dny se hra stala oficiálně dostupnou i v Česku. Stáhnout ji lze z českého Google Play nebo Apple App Storu.

Čtěte také na Root.cz: Postřehy z bezpečnosti: poprask kolem Pokémon Go

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).