Proč firmy krachují? Tady je žebříček hlavních důvodů

13. 11. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek
Za selháním firem není vždy nedostatek zákazníků, na prvních místech pomyslného žebříčku sedí jiné důvody. Které to jsou?

Klesající spotřeba domácností, tedy nedostatek zákazníků, už nemá vliv na selhávání firem. Za krachem firem stojí jiné důvody.

Jak vyplynulo z průzkumu T.M.A. ČR, za selháním firem stojí nekvalitní finanční řízení, nízká schopnost reagovat na aktuální situace na trhu a také chyby vedení firem. Mezi důvody se objevuje také pokles prodejů.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Nedostatek zákazníků nehraje při krachu až tak velkou roli.

Ten je ostatně v pomyslném žebříčků důvodů krachu firem až na třetím místě. Špici drží špatné finanční řízení (23 %) a neschopnost se přizpůsobit aktuální situaci (21 %). Mezi další důvody, které stojí za krachem, patří špatná strategie či investice a nedostatečný marketing.

Předejít těmto problémům lze relativně jednoduše, říká Petr Smutný, vedoucí partner v oddělení Podnikových financí a restrukturalizací PwC ČR. Podle něj by firmy měly k řízení financí přistoupit aktivně a zaměřit se na důkladnou kontrolu cash flow, řízení provozního kapitálu a reálné finanční plánování.

V případě, že selže management, měl by se nahradit novým a krizovým. To totiž může zachránit důvěru u hlavních klíčových partnerů, zákazníků i věřitelů, doplnil David Plch, partner advokátní kanceláře White&Case.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).