Vytvořit si skupinu věrných zákazníků či stálých hostů, kteří budou pravidelně využívat služeb podniku, ať už jde o restauraci, bar, hotel, ale i prodejnu v obci, je pro obchodníka velká výhra.
Na základě nedávného průzkumu Zmapování sousedského nakupování, na kterém se podílela Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, vyšlo najevo, že proto, aby si podnikatel zákazníka udržel, stal se jeho věrným a stálým hostem, ho potřebuje znát a vědět o něm víc, než jen že má rád třeba paštiku nebo pivo dvanáctku. Kolikrát o věrnosti rozhoduje jen to, že zná a oslovuje zákazníka jménem.
Náklady na získání nového zákazníka jsou vyšší než na udržení stávajícího. Věrnost zákazníka je nutné budovat. Nabízíme 5 pravidel, jak získat a udržet věrného zákazníka
Požadavky štamgastů se však region od regionu liší
Zatímco štamgast v Praze ocení především rozmanitý sortiment, v Ostravě jsou štamgasti citliví na vstřícný personál. V moravské metropoli si potrpí na to, když provozovatelé znají jejich oblíbený produkt.
Jak to vidí podnikatel?
Zákazníci se podle podnikatelů vracejí do podniků především kvůli kvalitním produktům a službám. Toto kritérium je pak nejdůležitější v oblasti hotelnictví. V maloobchodních prodejnách je pro zákazníky důležitý rozmanitý sortiment a poloha v místě bydliště. Téměř tři čtvrtiny dotazovaných podnikatelů uvedly, že se k nim většina zákazníků vrací.
Opakované prodeje a udržení stávajícího zákazníka, to je tajemství úspěchu. Poradíme, jak rozpoznat ty „pravé“ zákazníky. Více v článku Pravidelný zákazník utrácí víc a víc peněz. Jak ho poznat a získat?
Život na venkově je o mnoho jiný než ve městě, podnikatelé jsou přímo závislí na svém renomé a znalosti potřeb svých zákazníků,
uvedla Eva Svobodová, generální ředitelka AMSP ČR.
Svoji roli hraje oslovení zákazníka jménem
Svou roli v loajalitě zákazníků hraje také vztah, který k nim má provozovatel podniku. Podle průzkumu zná majitel či obsluha v polovině provozoven všechny nebo většinu zákazníků jménem. Více než dvě třetiny provozovatelů pak uvedly, že znají preference svých věrných zákazníků. Poměrně překvapivě se v preferencích zákazníků více orientují maloobchodní prodejny.