Prodáváte přes internet? Zaměřte se na třicátníky

28. 1. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Za posledních pět let narostly o polovinu pravidelné nákupy na internetu. Nakupují mladí i staří. Hitem je elektronika, móda a kosmetika.

Prodej přes internet se pro Čechy stává více důležitějším. Vzrostl počet uživatelů, kteří na internetu nakupují pravidelně. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Na internetu nejčastěji nakupují mladí lidé se středním a vyšším vzděláním. Největší podíl tvoří třicátníci. Pomalu poloviční nárůst pravidelných nákupů je také ve věkové kategorii 45 až 54 let. Důkazem toho je, že 73 % internetových uživatelů nakoupí alespoň jednou za čtvrt roku. Oproti tomu v roce 2010 to bylo pouze 49 % uživatelů internetu. 

Je vidět, že online nákupy jsou již běžnou součástí života ve všech věkových kategoriích. Samozřejmě, rozdíl je stále ještě v četnosti, ale i to se postupně mění. Sledujeme tak výrazný nárůst počtu nákupů především ve věku 35+, říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Vývoj pravidelných nákupů
Věková kategorie Rok 2010 Rok 2015
25 – 34 let 62 % 82 %
35 – 44 let 47 % 74 %
 45 – 54 let 39 %  74 %

Zdroj: APEK

Máte e-shop? Přizpůsobte jeho nabídku dle pohlaví

Cíl nákupu na internetu se ale liší podle pohlaví. Zatímco 51 % mužů si na internetu kupuje počítače, notebooky nebo hardware, ženy nejčastěji kupují obleční a obuv. Alespoň jeden kus této kategorie si v minulém roce objednalo 61 % žen. Dalším hitem na internetu je pak pro ženy kosmetika a produkty pro zdraví a krásu. Muži ještě rádi nakupují mobily a sportovní obleční a vybavení.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Z pohledu celkové popularity jednotlivých kategorií dosáhly oblečení a obuv za uplynulých pět let významného růstu a drží se na prvním místě mezi nákupy spotřebitelů, a to z 36 % v roce 2010 na cca 48 % v roce 2015, doplnil Jan Vetyška.

Reklama je pro e-shopy důležitá, i když to zákazníci popírají

Podle zákazníků však nehraje vůbec žádnou roli reklama v médiích při výběru konkrétního internetového obchodu. Výsledky výzkumu spontánní znalosti však svědčí o opaku. Zákazníci vyjmenovávají vždy ty obchody, které vidí a slyší nejvíce.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).