Prodávejte své produkty na Instagramu a ukažte je celému světu

7. 5. 2019
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Na Instagramu je možné mít prodejní příspěvky a využít můžete také některý z prodejních nástrojů.

S tím, jak narůstá počet uživatelů Instagramu a sociálních sítí obecně, se rozšiřují také možnosti jejich využití a s tím související nové funkce i nástroje. 

Prodej přímo na Instagramu

O prodávání přes Instagram jsme vás informovali už v článku Novinka dorazila i k nám. Nyní můžete prodávat své produkty přímo na Instagramu. Jedná se o takzvané shopping tags, které v dnešní době fungují už i ve videích, tedy v Příbězích. U obrázků a videí se v levém dolním rohu objeví ikonka, která po kliknutí ukáže produkty z videa, a to včetně jejich obrázku, popisu, cen a odkazu, kde se dají koupit.  


Ukázka prodejního příspěvku na profilu Poshmecz

K takovému prodeji na Instagramu potřebujete splnit několik povinností. Tou hlavní je mít instagramový profil přepnutý na firemní účet, mít s tímto účtem propojenou facebookovou stránku a také katalog na Facebooku. Katalog můžete vytvořit v Business Manageru na Facebooku nebo přes platformy Shopify a BigCommerce. Také musíte dodržovat smlouvu pro obchodníky a zásady pro obchodování Instagramu a prodávat fyzické zboží. Pro nakupování se doporučuje používat nejnovější verzi aplikace. Abyste pak mohli opatřovat vaše příspěvky shopping tagy, váš firemní účet musí získat schválení pro používání funkce nakupování na Instagramu. Poté je potřeba funkci nakupování aktivovat, a to prostřednictvím Nastavení, kde se pod položkou Firma nachází položka Nakupování (dostupná těm účtům, které už byly pro nakupování schváleny), zde zvolíte Pokračovat, vyberete katalog produktů, který chcete propojit, a vše potvrdíte kliknutím na Hotovo.


Menu Nastavení, kde je položka Firma

Při samotném přidávání příspěvků s produkty si fotografii nebo video upravíte dle potřeby a poté kliknete na produkty, které chcete označit. Následně se objeví panel, ze kterého si můžete vybrat pět produktů, po výběru dáte Hotovo a můžete příspěvek sdílet. Na konci minulého roku se objevila nová funkce nazvaná nákupní kolekce, díky které si uživatelé mohou produkty, které je zaujaly, ukládat do nákupních kolekcí. Stačí na ně kliknout, přes ikonku záložek si je uložit a později třeba zakoupit. Tato funkcionalita může být vhodná také k porovnávání zboží.

Pomohou i prodejní nástroje

Komu by se nechtělo trávit čas s výše popsaným ověřováním, může k prodeji nebo podpoře produktů využít některých z externích nástrojů. Ty jsou různé a mnohdy slouží například k tomu, aby se výrobky dostaly k širšímu okruhu lidí. Like2Buy je řešení od společnosti Curelate, přes které lze inzerovat produkty přes Instagram a je tak obdobou shopping tags. Dokáže totiž propojit příspěvek s produktem s e-shopem. Ke zviditelnění příspěvků slouží také platforma Candid, která pomáhá optimalizovat konverze. 


Schéma fungování Like2Buy

Díky Soldsie mohou uživatelé nakupovat přes komentáře. Stačí, když k příspěvku na Instagramu, ale také na Facebooku přidají komentář SOLD a dostanou na e-mail fakturu s pokyny pro zaplacení. Prodejci zde mohou snadno nahrávat produkty z jejich katalogů a odpadá jim tak starost s upravováním detailů o produktech a následně tyto příspěvky sdílí na jejich profilech. Ceny za používání Soldsie se dle zvolené verze pohybují od 49 do 199 dolarů měsíčně a úskalím může být, že se fanoušci musí kvůli nákupu u Soldsie registrovat. 

Při používání aplikací třetích stran si vždy dávejte pozor, aby neporušovaly pravidla Instagramu. Více jsme se tímto tématem zabývali v článku Čtěte, co nového přichystal pro uživatele Instagram

Inselly je služba, přes kterou je možné prodávat i nakupovat. Jedná se o obdobu tržiště, díky kterému se výrobky z příspěvků na Instagramu dají koupit právě zde. Vše je přitom jednoduché – stačí nahrát danou fotografii na Instagram, přidat k ní hashtag #inselly a případně další relevantní hashtagy a následně se přihlásit na web inselly.com, kde po přihlášení zadáte detaily o produktu. Podobně i nakupujícímu stačí vyhledat si v daných kategoriích, jako je Móda, Šperky, Domácnost nebo Krása a kosmetika, produkt, přečíst si o něm více a koupit si jej a zaplatit přes PayPal. Výhodou je, že zde můžete prodávat, aniž byste měli internetový obchod a služba je zdarma.

Nástroje k podpoře prodeje na Instagramu
Nástroj Hlavní funkce
Candid zviditelnění produktů
Inselly propagace prodejních příspěvků
Like2Buy obdoba shopping tags
Soldsie prodej produktů přes komentáře

Co se chystá

Instagram v těchto dnech oznámil, že chystá prodej produktů přímo v rámci aplikace, a to bez nutnosti odcházet z ní. Uživatelé by tak jednou zadali údaje o platební kartě a poté mohli už jen nakupovat. Nebyli by tak přesměrováváni a údaje měli už uložené i pro další nákupy. Pro prodejce by byla tato služba zpoplatněna takzvaným prodejním poplatkem, jehož výše ještě není známá. Momentálně je tento nástroj ve fázi testování v USA u několika světoznámých značek, jako je například Prada nebo Dior. Nákupní proces by se tak stal jednodušším a rychlejším, což by prodejcům mělo přinést větší prodeje a do budoucna i více možností z hlediska propagace a reklamy. 

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).