Díky jarnímu rázu počasí mizí prodejcům letní pneumatiky doslova pod rukama. Podle serveru Pneumatiky.cz je rozdíl mezi loňskými a letošními únorovými tržbami 290 %. Řidiči by ale po nákupu nových pneu neměli pospíchat s jejich výměnou. Zvlášť po ránu mohou být silnice vymrzlé a letní obutí je proto začátkem března nevhodné. Zákon navíc přikazuje mít na autě zimní obutí za nepříznivých podmínek až do konce března.
Řidiči mají za povinnost jezdit od 1. listopadu do 31. března na všech vozovkách na zimních pneumatikách, a to za předpokladu, že se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy, nebo v případě, kdy je možné dle počasí předpokládat, že tato situace nastane v době provozu vozidla na komunikacích. Auta s hmotností do 3500 kg mají povinnost použití zimních pneu na všech kolech s hloubkou dezénu nejméně 4 mm. Motorová vozidla s hmotností nad 3500 kg pak musí mít do zimních pneumatik obuta všechna kola hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly a minimální hloubkou dezénových drážek 6 mm.
Mezní teplotou pro přezutí pneumatik ze zimních na letní je 7°C. Právě nad touto teplotní hranicí ztrácí zimní pneu své kladné vlastnosti. Teplota by se ale nad 7°C měla pohybovat dlouhodobě. Při příliš brzkém přezutí by totiž řidiče mohly nepříjemně překvapit příležitostné ranní mrazíky, které jsou na začátku jara ještě poměrně časté,
upozornil Jan Foltán z internetového obchodu Kupujpneu.cz.