Prodeje na internetu vrcholí. Dokdy objednávat, aby byl dárek pod stromečkem?

13. 12. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Provozovatelé e-shopů mají teď pořádně napilno. Online prodeje vrcholí. Odměnou jim má být ale opět rekordní částka.

Do Štědrého dne zbývají necelé dva týdny, e-shopy jedou na plné obrátky. V těchto dnech vrcholí objednávky dárků na internetu. Během celého tohoto týdne by měly obraty přesáhnout 4 miliardy korun.

Online zákazníci utratí za dárky více než 38 miliard korun

Letošní předvánoční nakupování přinese českým e-shopům rekordní částku. Ostatně ta se zvyšuje rok od roku. Letos utratí Češi za dárky k Vánocům přes 38 miliard. Je jisté, že česká e-commerce letos opět překoná rekordy v obratech oproti předchozím rokům. E-shopy i dopravce nyní čeká nejnáročnější období v roce a bude zajímavé sledovat, na jakých číslech se definitivně prodeje zastaví, říká Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komunikaci. 

Čtěte také: Knihy a parfémy hitem letošních Vánoc, tvrdí to alespoň e-shopy

Nejlepší den pro nákup na internetu? Pondělí

Začátek nového pracovního týdne je podle provozovatelů e-shopů nejsilnějším dnem. Objevuje se nejvíce objednávek. Pro stoprocentně zaručené dodání objednávek do Štědrého dne bylo právě pondělí 11. prosince posledním termínem, kdy je bylo nutné provést.  

Nyní je už opravdu nejvyšší čas dárky objednat. Ať již z důvodu rizika vyčerpání skladových zásob e-shopů, ale také s ohledem na včasné dodání. I když je předpověď počasí slibná, nikdy nelze podceňovat zásah vyšší moci, který může doručování balíků zbrzdit. dodává Vetyška. 

Psali jsme: Objednávejte dárky včas. Nejsou lidi, doručení se může zpozdit, varují e-shopy

Některé e-shopy však na svých stránkách hlásají, že jsou schopné balík doručit i s pozdějším termínem objednání, a to 18. prosince. Při objednávce v tento den garantuje doručení 90 procent internetových obchodů. O den později slibuje včasné dodání 74 procent e-shopů. Vyplývá to z údajů srovnávače cen Heureka.cz.

Co láká k nákupu na internetu?

Stále platí, že lidé na internetu nakupují hlavně kvůli pohodlí, další výhodou je úspora času, nákup bez front a davů, ohromnou výhodou je pohodlné dodání, výhodnější ceny a široká nabídka.

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).