Profesní sociální síť LinkedIn je ode dneška v češtině. Lokalizace profesního portálu by měla zvýšit zájem o tuto síť i mezi pracovníky na nižších pozicích. Dosud ji podle odhadu používala pouze horní hranice top managerů. Přesto ji v současné době používá necelých 250 tisíc českých profesionálů.
Předpokládáme, že dostupnost české lokalizované verze LinkedIn usnadní zdejším uživatelům spojení s největší světovou profesní sítí a umožní jim získat přístup k lokálním i mezinárodním znalostem a zkušenostem,
uvedl Ariel Eckstein, výkonný ředitel LinkedIn pro Evropu, Blízký východ a Afriku (EMEA). Čtěte také: Firemní stránka na Google+. Je to nutnost, nebo luxus?
I když tato profesní síť slouží především pro sdílení pracovních kontaktů, některé ze společností působících na českém trhu ji aktivně používají pro nábor nových pracovníků. Jedná se například o RWE, Epson nebo HP.
VIDEO: Tipy pro firemní statusy na LinkedIn
Jak však upozorňuje Tomáš Ervín Dombrovský, mluvčí společnosti LMC provozující největší pracovní portály Jobs.cz nebo Práce.cz, LinkedIn zde však stále nemá obchodní zastoupení, jedná se pouze o lokalizaci: S ohledem na potřeby českých uživatelů tak s největší pravděpodobností zůstane česká lokalizovaná verze pouze pro sdílení kontaktů než pro přímé vyhledávání práce. V tomto ostatně drží hlavní podíl společnost LMC,
řekl serveru Podnikatel.cz Dombrovský.
Obory v České republice s největším počtem uživatelů sítě LinkedIn:
- IT a softwarové služby
- telekomunikace
- bankovnictví
Česká lokalizace přichází několik dní po nizozemské. Celkově je tato síť dostupná již v šestnácti jazycích. Založena byla v roce 2003 a používá ji více než 135 milionů uživatelů z celého světa. Společnost sídlí v Silicon Valley, jednotlivá zastoupení se nachází v Severní Americe, Evropě, Asii a Austrálii.