Pomohlo to... no z části jistě ano. Ale jam moc, to z podstaty věci nikdo přesně říci nemůže. To by tu musely být dva paralelní alternativní vesmíry, aby šlo říci.
Ale ono je to logické, jestliže máš příležitost a peníze nějakou nemovitost spekulativně koupit, spekuluješ tedy na budoucí (výrazný) růst ceny, tak si musíš počítat náklady, rizika, a od toho požadovanou zikovost. No a když víš, že za každý rok držení musíš zaplatit xxxx, takže abys dostal minimální požadovanou ziskovost, ta musí být vyšší. Tudíž se snižuje pravděpodobnost spekulativního nákupu a držení bez využití, tudíž klesá aktuální poptávka, tudíž cenová hladina... Což je obyčejná matematika, podnikání, kapitalismus.
Počítač, tedy relativně levný, snadno nahraditelný MOVITÝ majetek nemíchej dohromady s NEMOVITOSTMI. To je úplně jiný sport a jiné hřiště.
Letecká doprava? V ideálním případě si vezme, udává se, cca 4,7 l/100 km*osoba leteckého petroleje. Což je energetickým obsahem blízké naftě a odpovídá zhruba 6,5 litru benzínu. Takže v ideálním případě je spotřebou rovno autu. Problém je v složení emisí. To jsou spaliny bez jakýchkoli katalyzátorů, filtrů a co je nejhorší, ve výšce 10,5 km poškozující atmosféru více, nežli ty u země. Ve skutečnosti navíc ten ideální případ těžko nastane, připočti dopravu na/z letiště atd.
Kromě toho, řekni sám: proč by měla být letecká doprava, když není ekologičtější nežli jiné druhy, daňově zvýhodněna? Ve skutečnosti patří k tomu nejhoršímu. Proč má platit autobus z litru cca 20 Kč daní, a letadlo nula? Jaký k tomu vidíš důvod?