Zdaneni letenek je bezva napad. Az se kvuli tomu lety presunou treba do Vidne, nebo Bratislavy, tak bude vylozene ekologicke cestovat ty extra kilometry autem na let.
"U daně z nemovitostí navrhuje SZ progresivní zdanění druhých a dalších nemovitostí nevyužívaných k vlastnímu bydlení či podnikání."
- Ano, zeleni jsou komunisti. To uz vime. Dalsim krokem bude vyvlastnovani nevyuzitych nemovisti, pripadne nucene nastehovani neprizpusobivych.
"V oblasti daňových úlev chce SZ iniciovat celostátní programy na podporu elektromobilů, které by umožňovaly slevy z nákupní ceny a daňové úlevy"
- Elektromobily uz podporu maji - z elektriny se neplati spotrebni dan.
"a zajistily by kvalitní síť napájecích stanic s úplným či částečným zajištěním energie z obnovitelných zdrojů (např. fotovoltaickým napájením), a to pro firemní i soukromá vozidla."
- Zajistily by... komancska retorika. Kde neni poptavka, neni nabidka. Vic elektriny ze solarek podrazi energi vsem, i tem nizkoprijmovym, kterym chteji pridavat. Kdo tu srandu tedy zaplati? No asi prijde progresivni zdaneni tech bohatych(tedy tech, co si jako jedini muzou ten elektromobil dovolit). Nikomu se nepomuze, ale vzroste mira prerozdelovani.
Doufam, ze tyhle svi*e skonci v propadlisti dejin.
totalni nesmysl, statu ani zelenym bolsevikum neni nic do toho kolik mam nemovitosti a jak jsou vyuzovane. nikomu neni braneno aby si postavil/koupil/pronajal svuj dum/byt. ceho se dockame priste? soudruh stropnicky nam udela kontrolu v lednici, a kdyz budu mit nadbytek syra a sunky, kterou bych nesnedl a vyhodil, tak budu zatrest muset mesic kupovat sunku se syrem i sousedovi v ulici?
hnus fialovej tyhle levicacky manyry.
Zdanění nevyužívaných nemovitostí je nápad převzatý ze západní Evropy, nikoli od komunistů. Tvrzení o komunistech je z principu nesmysl. Tohle je ryze kapitalistický prvek, ale kapitalismu 60-70 tých let, toho s tzv. "lidskou tváří". Smysl byl stabilizovat cenovou hladinu nemovitostí, a nenavyšovat ji spekulativním držením. Ostatně podobné daňové opatření mají i v USA, také se smyslem učinit nevýhodným spekulativní držení. Tam to mají ve formě vysoké daně z nemovitosti.
Zdanění letenek, to je také nepřesné. V čem je problém? Ekologicky horší letecká doprava je daňové zvýhodněna oproti automobilové tím, že letecká paliva pro mezinárodní linky nejsou zdaněna. Takže on je to v podstatě dobrý nápad, ALE jsou to zelení. Takže NEDOMYŠLENO. Když zdaní letenky, lidi budou létat z okolních zemí, a daně půjdou jim + doprava na vzdálenější letiště... no ekonomika i ekologie dostane na prdel, aniž by z toho vznikl.o cosi užitečného.
Samozřejmě, něco jiného by bylo zdanění paliv. Jenže to by se muselo udělat CELOSVĚTOVĚ. Protože kdyby to zavedli jen u nás, tak letadla budou létat sem s plnými nádržemi, zde nebudou tankovat nic, nebo jen nezbytné minimum, a dlouhodobě to i znamená přesun linek do zahraničí. Takže ekologie opět dostane na zadek, protože letadlo plně naložené palivem má co? Má vyšší spotřebu, tudíž i emise.
Ale to jsou jediné dva prvky, se kterými lze v programu Zelených souhlasit. KDYBY to udělali jinak, pořádně, aby to fungovalo jak má. Jenže toho zelení nejsou schopni, jak mnohokrát dokázali.
Pro někoho je to paradox, ale nejneekologičtější strana Zelení. Příroda pláče, když se dostanou k moci. A mafiáni se radují. Výsledkem jsou vždy "tunely" ze státního rozpočtu, i z soukromých kapes a zničená příroda.
Ze s tim zacli na zapade jeste neznamena, ze to neni komunisticka myslenka. "Smysl byl stabilizovat cenovou hladinu nemovitostí." A pomohlo to? Takove opatreni jenom pokrivuje trh. Kdyz mam volny byt, tak jsem bud hlupak ze ho nepronajimam(takovych bude podle me vyrazna mensina), nebo si dokazu spocitat, ze to je pro me v soucasnosti nevyhodne. Co je na tom spatneho? Kdyz si koupim novy pocitac a stary prestanu vyuzivat, mel bych ho taky odevzdat statu?
"Ekologicky horší letecká doprava"
V jakem smyslu? Ve spotrebe paliva je na tom obsazene letadlo lepe, nez auto s jednim, nebo dvema lidmi.
Pomohlo to... no z části jistě ano. Ale jam moc, to z podstaty věci nikdo přesně říci nemůže. To by tu musely být dva paralelní alternativní vesmíry, aby šlo říci.
Ale ono je to logické, jestliže máš příležitost a peníze nějakou nemovitost spekulativně koupit, spekuluješ tedy na budoucí (výrazný) růst ceny, tak si musíš počítat náklady, rizika, a od toho požadovanou zikovost. No a když víš, že za každý rok držení musíš zaplatit xxxx, takže abys dostal minimální požadovanou ziskovost, ta musí být vyšší. Tudíž se snižuje pravděpodobnost spekulativního nákupu a držení bez využití, tudíž klesá aktuální poptávka, tudíž cenová hladina... Což je obyčejná matematika, podnikání, kapitalismus.
Počítač, tedy relativně levný, snadno nahraditelný MOVITÝ majetek nemíchej dohromady s NEMOVITOSTMI. To je úplně jiný sport a jiné hřiště.
Letecká doprava? V ideálním případě si vezme, udává se, cca 4,7 l/100 km*osoba leteckého petroleje. Což je energetickým obsahem blízké naftě a odpovídá zhruba 6,5 litru benzínu. Takže v ideálním případě je spotřebou rovno autu. Problém je v složení emisí. To jsou spaliny bez jakýchkoli katalyzátorů, filtrů a co je nejhorší, ve výšce 10,5 km poškozující atmosféru více, nežli ty u země. Ve skutečnosti navíc ten ideální případ těžko nastane, připočti dopravu na/z letiště atd.
Kromě toho, řekni sám: proč by měla být letecká doprava, když není ekologičtější nežli jiné druhy, daňově zvýhodněna? Ve skutečnosti patří k tomu nejhoršímu. Proč má platit autobus z litru cca 20 Kč daní, a letadlo nula? Jaký k tomu vidíš důvod?
Co znamena 7,4 l/km*osoba. To melo byt 7.4 l/100 km/osoba? Odkud je ten udaj? Ja jen abychom si rozumeli, protoze jsem nasel uplne jine udaje: https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft#300_nautical_miles_.28560.C2.A0km.29
Vetsinou kolem 3 l/100 km/osoba.
Ten udaj z Air France mozna vychazi z faktu, ze litat na spotrebu nemusi byt nejekonomictejsi, takze se na jednu nadrz otoci bez tankovani, protoze to dotankovani by vyslo draz(prostoj, dalsi letistni poplatky)
No, říkal jsem si, jestli to pochopíš, když jednou napíšu l/100 km*osoba, a podruhé když mi vypadne stovka. Tak pochopil jsi, ono to jinak ani chápat nešlo, ale to machrování jsi si neodpustil.
- To co uvádíš jsou teoretické tabulkové hodnoty okamžité spotřeby ve výšce, při plném obsazení, tedy kolem 3,0. -
- Těch 4,7 je jakási téměř ideální hodnota, kde je započteno i palivo na pojiždění, start, výstup do letové hladiny (obvykle kolem 10,5 km) atd.
- 7,4 je konkrétní příklad trati, kde je poměrně krátká vzdálenost, v Evropě ale dost běžný případ, takže palivo na stoupání atd. tvoří velký podíl. Trať například Londýn - Moskva pochopitelně vychází lépe.
To je jen fyzika, a také trocha matematiky.
co treba premyslet naopak. ne ze kdyz se plati z ba95 musi i z leteckyho, proc naopak nezrusit/nesnizit dan u ba95. kazda dalsi dan a regulace jen zabiji jakykoliv rozvoj a pak se to snazime resit tim nejhorsim, dotacema.
jak nekdo presne poznamenal, dotace je jako transfuze vlastni krve z jedne ruky do druhe, jen ty krve u toho polovinu rozbryndame po zemi.