Jak postupovat, když přijde kontrola ze zdravotní pojišťovny?

13. 5. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Kontrola, kterou provádí zdravotní pojišťovny, má povětšinou prověřit, zda zaměstnavatel nebo osoba samostatně výdělečně činná odvádí pojistné včas a ve správné výši. Pracovníci pojišťovny s předstihem oznámí termín a místo kontroly.

Co vše je potřeba předložit při kontrole?

  • zúčtovací a výplatní listiny,
  • mzdové listy zaměstnanců,
  • pracovní smlouvy případně dohody o pracovní činnosti,
  • výpisy z banky, které prokazují úhradu pojištění,
  • knihu úrazů.
Nejčastější zjištěné nedostatky:
  • špatně určen vyměřovací základ (některé příjmy nebyly zahrnuty do vyměřovacího základu),
  • neplacení pojistného,
  • opožděné úhrady,
  • úhrada pojistného v nižší částce,
  • neplnění oznamovací povinnosti.

V případě zjištěných nedostatků, následují sankce. Hříšník musí odstranit zjištěné nedostatky. Mimo to může zdravotní pojišťovna vyměřit pokutu, přirážku k pojistnému či penále.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).