Projekt České hvězdy je jako trh s firmami na prodej

18. 1. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 244086
S předsednictvím Česka v Radě EU souvisí i program Českých center. Centra a CzechTourism mj. vyvezou České hvězdy - České aerolinie, Letiště Praha, Becherovku i české filharmoniky. Mají neotřele propagovat českou tradici.

České firmy budou mít své slovo také v programu Českých center v době předsednictví České republiky v Radě Evropské unie. Jednou z položek programu je totiž projekt České hvězdy, připravený Českými centry ve spolupráci s CzechTourismem. Čtěte více v tutoriálu serveru Podnikatel.cz: CzechTourism

Česká centra jsou příspěvkovou organizací Ministerstva zahraničních věcí ČR. Naším posláním je rozvíjet dialog se zahraniční veřejností v oblasti kultury, vzdělávání, obchodu a turismu a spoluvytvářet tak image České republiky jako moderní a dynamické země. V současné době máme 24 poboček ve 21 zemích světa na 3 kontinentech, představuje se síť Českých center na svých internetových stránkách.

Mottem projektu České hvězdy je: Vzájemnou podporou pro silnější dojmy. Projekt představí kulturní hodnoty České republiky spolu s Českými hvězdami, reprezentanty českého exportu, popisují projekt materiály Českých center. A doplňují: Při této ojedinělé příležitosti se tak společně představí česká kultura, krásy České republiky a reprezentanti úspěšného českého exportu s bohatou tradicí.

Tradiční české značky, které se představí v rámci projektu České hvězdy, jsou:

Kdo a za kolik?

Česká centra oslovila firmy, se kterými dlouhodobě spolupracují. Výzva k účasti na projektu byla několik měsíců umístěna i na internetu, ostatní zájemci tedy též měli možnost se projektu České hvězdy zúčastnit, odpovídá Jana Horáčková, vedoucí referátu marketingu Českých center, na otázku business serveru Podnikatel.cz jak probíhal výběr zúčastněných firem. Zaměřili jsme se na firmy, které jsou tradiční a dlouhodobě úspěšné. Stanovili jsme si hranici vzniku před rokem 1949, dodává Horáčková. S tím, že to je právě důvod, proč Česká centra dala až na výjimky přednost spíše velkým korporacím, místo aby se zaměřila spíše na menší značky.

Zajímáte se jako podnikatel/ka o možnosti, které přináší české předsednictví Radě EU?

Jak se zúčastněné firmy na akci finančně podílejí? Finanční vklad firem pouze částečně pokryl náklady služeb, které firmám České hvězdy nabízejí. Projekt navštíví celkem 15 zemí. Za motto projektu jsme zvolili „Vzájemnou podporou pro silnější dojmy”, věříme totiž, že věhlas těchto firem napomáhá věhlasu České republiky, odpovídá Jana Horáčková. A doplňuje, že v současné době představuje částka, kterou se firmy na projektu podílely, přibližně 5 % z celkového rozpočtu.

České hvězdy?

Zajímavé je, že se stát prostřednictvím Českých center pochlubí například právě Českými aeroliniemi, v nichž se chystá prodat celý svůj 91,5% podíl. Podobně se úvahy o prodeji týkají také Letiště Praha. Málokterá česká hvězda také vůbec ještě má domácího vlastníka. A ČD Cargo, zaštiťující nákladní železniční dopravu Českých drah, je firma a značka přísně vzato vzniklá v roce 2007 – nicméně navazuje na tradici nákladní železniční dopravy u nás.

Ačkoliv výběr desítky firem by mohl jistě dopadnout i jinak a může být do jisté míry subjektivní či závislý na tom, která firma měla zájem se prezentovat a která ne, přesto lze o konečném výběru pochybovat. Stejně jako o koncepci projektu České hvězdy jako celku. Představuji si totiž, jak v Berlíně, Mnichově, Drážďanech, Bruselu, v Římě, Paříži, Vídni, Moskvě, Bratislavě či Bukurešti a dalších městech pohovoří třeba Radomír Lašák, prezident a předseda představenstva Českých aerolinií, své krásy představí nějaký český, moravský či slezský kraj, špičkový český kuchař pozve zahraniční hosty na pravé české knedlo – vepřo – zelo (poučené ovšem trendy moderní gastronomie), k tomu zahrají filharmonici a nakonec si někdo vylosuje voucher na pobyt v luxusním hotelu. Z takové akce mě trochu mrazí v zádech.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).