Slevové servery vykazují stále větší zisky. Potvrzují to aktuální informace, které poskytl slevový agregátor Slevín.cz a platební brána PayLo. Celý trh slevových serverů dosáhl ve druhém čtvrtletí obratu 650 milionů korun, v prvním pololetí se potom obrat vyšplhal na 1,4 miliardy korun. Pořadí nejúspěšnějších serverů se v žebříčku TOP 10 nijak nezměnilo. Stále mu vévodí tři největší hráči. První místo obsadil Slevomat, druhé server Vykupto. Ani jeden z nich své výsledky v polovině roku nezveřejňuje, ale ze srovnání s loňským rokem je jasné, že budou mít před dalšími konkurenty velký náskok. Je také zřetelně vidět, že trh pokračuje v konsolidaci a je tu stabilní potenciál růstu.
Slevový server | Obrat za první pololetí 2013 | Obrat v roce 2012 |
---|---|---|
Slevomat | nezveřejněno | 758 mil. |
Vykupto | nezveřejněno | 320 mil. |
Zapakatel | 103 mil. | 260 mil. |
Pepa | 95 mil. | 138 mil. |
Nakupvakci | 82 mil. | 102 mil. |
Hyperslevy | 79 mil. | 159 mil. |
Slever | 50 mil. | 60 mil. |
Slevoteka | 46 mil. | 60 mil. |
Newgo | 34 mil. | 54 mil. |
Berslevu | 28 mil. | neuvedeno |
Slevových portálů znovu mírně přibývá
Během posledního roku to šlo se slevovými portály od desíti k pěti. Trh plně ovládlo několik nejúspěšnějších lídrů a servery začaly po desítkách ubývat. Na jaře ale došlo ke změně. Nejdříve se tento stav zastavil a od května začalo serverů dokonce mírně přibývat. Do druhé poloviny roku jich aktivně vstupuje 98. Zdá se, že ustálený trh dokonce nabízí dostatek příležitostí pro vstup nových subjektů. Nebudou to ale mít jednoduché a měly by se proto úzce specializovat na konkrétní skupiny zákazníků. Všeobecně pojatý slevový server nebude mít v silné konkurenci velkou šanci uspět. Stále sledujeme konsolidaci trhu a zánik menších hráčů, které ale nahrazují nové pokusy těch, kteří ještě stále doufají v úspěch na trhu, kde jsou rozdané karty. Velká šance na úspěch tu pro nováčky není, snad jedině kdyby se dokázali zaměřit na nějakou doposud nepokrytou část trhu,
potvrzuje Vladimír Hlaváček, marketingový ředitel Zapakatel.cz.
Trefou do černého je cestování
Největší podíl na stále rostoucích ziscích mají zájezdy a dovolené. Na celkovém obratu se právě dovolené podílí z 62 %. A je to pochopitelné, protože podle aktuálních údajů stoupl zájem o nákup zájezdů na slevových serverech meziročně o 60 %. Velice výkonou kategorií je také zboží. Za to jsme v první polovině roku 2013 utratili o 82 % více peněz než za stejné období loni. Kvůli nižším cenám se ale zboží na celkovém obratu podílí jen 12 %. Největší poptávka je po elektronice, špercích, módě a také potravinách.
Například na serveru Zapakatel.cz se neprodávanější slevou prvního pololetí stal hit českých slevových serverů, Medovníček. Toho se prodalo skoro 7 000 kusů. Hned na druhém místě bylo Luxusní TAKE AWAY Sushi menu pro dva, koupilo si ho 5 000 zákazníků. Až na třetím místě jsou velké Flash disky, které ke koupi zlákaly 3 000 návštěvníků serveru.
Skupina zboží nebo služeb | První pololetí 2013 | 2012 | 2011 |
---|---|---|---|
Zboží | 22,5 % | 1 | 2 |
Jídlo | 21,5 % | 2 | 1 |
Pobyty | 15,5 % | 3 | 4 |
Ostatní | 12,6 % | 4 | 3 |
Krása | 13,3 % | 5 | 5 |
Sport | 7,5 % | 6 | 6 |
Relaxace | 4,5 % | 7 | 7 |
Průměrná hodnota slevy v prvním pololetí činila 842 korun. V předcházejícím roce to bylo 637 korun. Výsledky tak potvrzují i zvyšování kvality prodávaného zboží, které vede i ke snižování počtu nabízených slev, ověřování před i v průběhu prodeje a rozchod s nespolehlivými dodavateli. Průměrná sleva napříč všemi kategoriemi vyšplhala na 56 %, nakupující tak ušetřili celých
1,7 miliardy korun. Slevové agregátory se na obratech slevových serverů podílejí zhruba třetinou tržeb, a to v pořadí Skrz.cz, SlevyDnes.cz a Slevín.cz.
Mohlo by vás zajímat: Slevové servery mají konkurenci, Češi začínají podléhat slevovým kupónům
Slevovým agregátorům se otevírají nové možnosti
Díky neustálé popularitě slevových agregátorů a růstu jejich zisků chtějí jejich provozovatelé vstoupit do takzvané „fáze 3“ a rozvíjeli své aktivity. Rádi by nabídli své služby provozovatelům e-shopů a cestovním kancelářím, které prodávají zájezdy i prostřednictvím webových stránek. Pro ně by se totiž slevové servery mohly stát důležitou prodejní platformou v období akčních slev nebo sezonních výprodejů. Cílem našich aktivit pro následující období bude představit e-shopům slevové agregátory jako důležitý nový prodejní kanál, který může s minimálním úsilím výrazně navýšit jejich obraty prodejů,
dodává Mario Megela, šéf slevového agregátoru Slevín.cz. Zdůrazňuje ovšem, že hlavními inzerenty na slevových agregátorech budou i nadále samotné slevové servery.