Vzhledem k tomu, že dnešní firmy hledají zaměstnance v nadnárodním měřítku, zkoumala personální společnost Grafton Recruitment ochotu zaměstnanců do zaměstnání dojíždět nebo se kvůli němu dokonce přestěhovat. Zúčastnilo se ho 5500 respondentů ze střední a východní Evropy, jak zaměstnanců, tak uchazečů o zaměstnání. 43 procent respondentů přitom uvedlo, že již někdy v zahraničí pracovali, nejvíce lidí v této skupině pocházelo ze Slovenska a Polska. Mezi pro práci atraktivními zeměmi se objevuje především Velká Británie a Německo, případně mimo Evropu Austrálie a USA.
Hlavním motivačním faktorem pro stěhování za prací je finanční ohodnocení. Na druhém místě je karierní rozvoj a jako třetí důvod uchazeči uvádějí možnost přestěhovat se s rodinou a zajistit jí tak lepší budoucnost. „Pokud zvažujete otevřít nové pracovní příležitosti, a zaujmout tak talenty ze zahraničí, je velice důležité nejdříve správně definovat strategii na získávání talentů a zaměřit se na klíčové body, jak učinit svou společnost pro uchazeče co nejatraktivnější,“
radí přitom zaměstnavatelům společnost Grafton Recruitment.