Průzkum: Světoví výrobci nové trhy příliš nehledají

28. 3. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Světové výrobní společnosti se spíše než na hledání nových trhů nyní zaměřují na získávání nových zákazníků na existujících trzích a na zvýšení prodeje současným zákazníkům. Vyplývá to z globální studie, kterou vypracovala celosvětová síť poradenských společností KPMG.

Srovnávací studie, ve které odpovídalo 250 vedoucích manažerů předních světových výrobních společností v Evropě, Severní a Jižní Americe a Asii, ukázala na to, že globální výrobci jsou při stanovování dosažitelných cílů ve výrobě na rozvíjejících se trzích obezřetnější a více si uvědomují nejrůznější rizika a výzvy.

U společností, které chtějí vstoupit na nové trhy, jich 82 procent tvrdí, že neupřednostňuje formu společného podniku. Ani jedna z nejvíce výkonných společností (se ziskovostí nad 15 procent) by si nezvolila formu společného podniku a dala by raději přednost dceřiné společnosti v plném vlastnictví (70 procent) či vstoupila na trh prostřednictvím třetí strany (30 procent). U výrobních společností hrají klíčovou roli dva faktory, cena a kvalita. Z tohoto pohledu vycházejí nejlépe tzv. země se středními náklady, které leží především ve střední a východní Evropě.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).