3. lekce: Průzkum trhu? Zdarma
V minulé lekci jsme se dívali na vyhledávání a jeho dopad na vaše podnikání v obecné rovině. Nyní vám přináším nástroj, který vám (opět zdarma) zprostředkuje informace o vašem odvětví a chování online zákazníka v něm.
Barometr chování zákazníků
Barometr je skvělým nástrojem pro všechny, ale zejména pro ty z vás, kteří jste už někdy přemýšleli o exportu. Určitě jste si někdy lámali hlavu, jak sledovat vliv internetu na chování zákazníka v různých zemích. Vědět tak, kolik zákazníků si před cestou do obchodu vyhledá informace na internetu, nebo které informace jsou pro zákazníky důležité a jak jim je podat.
Tento nástroj vlastně sleduje cestu zákazníka od vyhledávání informací o produktech až po samotný nákup, a to i pro český trh. Veškerá data pocházejí z externích zdrojů (ve spolupráci s IAB Europe) a nabízí vám informace o spotřebitelských trendech v 25 zemích celého světa a 36 produktových kategoriích. Je zdarma a najdete jej na adrese www.consumerbarometer.eu.
Jak to funguje?
Stačí, když zadáte tato kritéria:
- Countries/země: chování českých zákazníků, spotřebitele v jiné zemi, kam chcete vyvážet, nebo několik zemí najednou, a srovnávat.
- Ages/věkové skupiny: všechny nebo vybrané věkové skupiny.
- Gender/pohlaví: obě nebo selektivně muže a ženy.
- Internet usage/ typ uživatele: všechny nebo ty, kteří ho používají zřídka, přiměřeně, často.
- Vertical – product/ Vertikála – produkt: zde můžete vybírat v základních kategoriích i podkategoriích (oblast, ve které podnikáte, co vyrábíte nebo prodáváte).
-
- nákupní chování (online, offline),
- reakce na průzkum po nákupu,
- vnímání nakupování online.
Příklad:
Prodáváte zajímavé zájezdy do zahraničí a přemýšleli jste o expanzi do Rakouska a Polska (zaškrtněte si ČR, Rakousko, Polsko). Zájezdy jsou určené pro rodiny s dětmi a jsou ve střední cenové kategorii (věk od 25–54), na pohlaví nezáleží a cílová skupina používá internet přiměřeně často (middle). Vertikála je cestovní ruch (Travel) a konkrétní produkt zájezd (package holidays). Chcete zjistit, jakým stylem spotřebitelé nakupují: na internetu, v obchodě, po telefonu?