Vyzkoušejte další online nástroj, který vám umožní průzkum trhu

13. 8. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 258398
V minulé lekci jsme se dívali na vyhledávání a jeho dopad na vaše podnikání v obecné rovině. Nyní vám přinášíme nástroj, který vám (opět zdarma) zprostředkuje informace o vašem odvětví a chování online zákazníka v něm.

3. lekce: Průzkum trhu? Zdarma

minulé lekci jsme se dívali na vyhledávání a jeho dopad na vaše podnikání v obecné rovině. Nyní vám přináším nástroj, který vám (opět zdarma) zprostředkuje informace o vašem odvětví a chování online zákazníka v něm.

Barometr chování zákazníků

Barometr je skvělým nástrojem pro všechny, ale zejména pro ty z vás, kteří jste už někdy přemýšleli o exportu. Určitě jste si někdy lámali hlavu, jak sledovat vliv internetu na chování zákazníka v různých zemích. Vědět tak, kolik zákazníků si před cestou do obchodu vyhledá informace na internetu, nebo které informace jsou pro zákazníky důležité a jak jim je podat.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Tento nástroj vlastně sleduje cestu zákazníka od vyhledávání informací o produktech až po samotný nákup, a to i pro český trh. Veškerá data pocházejí z externích zdrojů (ve spolupráci s IAB Europe) a nabízí vám informace o spotřebitelských trendech v 25 zemích celého světa a 36 produktových kategoriích. Je zdarma a najdete jej na adrese www.consumerba­rometer.eu.

Jak to funguje?

Stačí, když zadáte tato kritéria:

  • Countries/země: chování českých zákazníků, spotřebitele v jiné zemi, kam chcete vyvážet, nebo několik zemí najednou, a srovnávat.
  • Ages/věkové skupiny: všechny nebo vybrané věkové skupiny.
  • Gender/pohlaví: obě nebo selektivně muže a ženy.
  • Internet usage/ typ uživatele: všechny nebo ty, kteří ho používají zřídka, přiměřeně, často.
  • Vertical – product/ Vertikála – produkt: zde můžete vybírat v základních kategoriích i podkategoriích (oblast, ve které podnikáte, co vyrábíte nebo prodáváte).
    • nákupní chování (online, offline),
    • reakce na průzkum po nákupu,
    • vnímání nakupování online.

Příklad:

Prodáváte zajímavé zájezdy do zahraničí a přemýšleli jste o expanzi do Rakouska a Polska (zaškrtněte si ČR, Rakousko, Polsko). Zájezdy jsou určené pro rodiny s dětmi a jsou ve střední cenové kategorii (věk od 25–54), na pohlaví nezáleží a cílová skupina používá internet přiměřeně často (middle). Vertikála je cestovní ruch (Travel) a konkrétní produkt zájezd (package holidays). Chcete zjistit, jakým stylem spotřebitelé nakupují: na internetu, v obchodě, po telefonu?

Letní škola -screen 6

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).