Ze studie celosvětové sítě poradenských společností KPMG vyplývá, že výrobní firmy se aktuálně více zaměřují na získávání nových zákazníků na stávajících trzích a zvýšení prodeje stávajícím zákazníkům než na expanzi na nové trhy. Expanzi na nové trhy plánuje 41 % firem. Srovnávací studie se účastnilo 250 manažerů výrobních firem v Evropě, Americe a Asii.
Společnosti si dobře uvědomují obchodní příležitosti na nových trzích, ale na druhou stranu chápou, že vysoká návratnost s sebou nese vysoké riziko,
tvrdí Petr Škoda, partner KPMG Česká republika odpovědný za oblast průmyslových odvětví.
Pro výrobní firmy není klíčová jen cena, ale také kvalita výroby. Proto vycházejí nejlépe země se středními náklady ve střední a východní Evropě. Na rozvíjejících se trzích je pro výrobní podniky klíčovou výzvou kvalita výrobku,
uvádí Škoda. Firmy jsou tak podle něj opatrné při rozhodování o výrobě v nízkonákladových zemích.