První koncept MaCafé otevřen také v Česku, bude součástí již zavedených poboček

16. 7. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Fastfoodový řetězec McDonald's zasadil další ránu svým konkurentům v Česku. Na dálnici D1 otevřel v rámci již zavedené pobočky koncept McCafé. Další pobočky obohacené o kávový servis s dortíky přitom nenechají na sebe dlouho čekat.

Historicky první McCafé bylo v Česku otevřeno již 1. července, komunikováno bylo až dnes: Chtěli jsme se na vás dostatečně připravit, řekla s nadsázkou na dnešní tiskové konferenci mluvčí McDonald’s a také vůbec první zaměstnankyně tohoto řetězce Drahomíra Jiráková.

Ta uvedla, že McCafé nabídne 18 druhů kávových specialit spolu s šesti druhy čaje a 18 dezertů. McCafé není samostatná provozovna, ale jedná se o kavárnu v rámci restaurace McDonald’s umís­těnou tak, aby svým zákazníkům poskytla maximální pohodlí a pozitivně naplnila očekávání i těch největších příznivcům tradičních kaváren, uvedl Radek Janalík, generální ředitel McDonald's ČR a SR.

McCafé přitom přichází v době, kdy se rozrůstají pobočky celosvětově oblíbeného kávového řetězce Starbucks. Naše akvizice však vychází z přirozeného růstu v zemích střední a východní Evropy, zdůraznil Janalík. Ten pro business serveru Podnikatel.cz také uvedl, že McCafé je především o širší nabídce pro zákazníky. Na celkových tržbách se McCafé v zemích, kde již působí, podílí pouze 5 až 10 procenty, doplnil Radek Janalík.

Společnost McDonald's plánuje tento rok otevřít ještě další dvě McCafé. V pobočce Siřejovice na dálnici D8 ve směru z Ústí n. Labem do Prahy a McDonald's Teplice. V dalším roce bude McCafé otevřeno v rámci rekonstrukce stávajících restaurací McDonald's v Praze. Koncept McCafé se týká nejen firemních poboček, které provozuje samotný McDonald's, ale i franšízovaných: Podmínky franšízy jsou v tomto ohledu naprosto shodné, uzavřel Radek Janalík, generální ředitel McDonald's ČR a SR.

Galerie:
klikněte pro zvětšení

Foto: McDonald's ČR a SR

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).