Televizi Prima se za první kvartál letošního roku propadl provozní zisk o 94 procent. Spadly také tržby, které zaznamenaly pokles o sedm procent. Informuje o tom deník E15, který se odvolává na aktuální čísla švédského koncernu MTG, který vlastní polovinu Primy.
Jak se uvádí ve zprávě MTG, za nepříznivým vývojem stojí hlavně ekonomická krize, která donutila velké firmy omezit výdaje na televizní reklamu. Jak připomíná E15, investice do televizní reklamy by podle odhadů mediální agentury OMD měly stagnovat na 11,49 miliardy korun, nebo mírně vzrůst až na 11,68 miliardy korun.
Propadu provozního zisku nepomohla ani navýšená sledovanost stanice. Meziročně zvedla podíl na sledovanosti z 19,5 na 20,5 procenta. Při porovnání s posledním kvartálem roku 2008 se jí však sledovanost snížila o šest desetin procenta, doplňuje E15. Čtěte více na Digizone: Vše o digitalizaci a televizních stanicích