Nejvýznamnějším českým přepravcem zůstává Česká pošta. Šlapou jí už ale na paty soukromí přepravci, především společnosti PPL a Top Trans. Obchodníci pak převážně poskytují kombinaci dopravy Českou poštou a některým dalším dopravcem popřípadě vlastní dopravou. Vyplývá to ze studie Dopravní služby v ČR, kterou dnes zveřejnila Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Z naší studie vyplývá, že z pohledu zákazníků je největší poptávka po co nejpohodlnějším doručení objednaného zboží – především jde o možnost výběru přesného času doručení a výnos zboží až do bytu. Z toho se dají také odvodit i nejčastější negativní jevy spojené s dodáním zboží z internetových obchodů. Jedná se hlavně o omezené služby některých dopravců a občasnou nepřesnost v komunikaci času dodání dopravcem,
komentoval výsledky studie Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.
Podle studie se český e-zákazník už stal vyspělým a zároveň je také poměrně náročným a vnímá odlišnosti mezi nadstandardními službami jednotlivých obchodů. To by mělo být signálem pro dopravce, aby dále vylepšovali své služby a snažili se lépě naplňovat potřeby obchodníků a jejich zákazníků.