Perlička z praxe z EET.
Měsíčně 10 prodejen vyprodukuje 47 000 účtenek.
Jedna účtenka má 28 sloupečků a 4 700 řádků.
Používané 4 sazby DPH 21%, 15%, 10% a 0% = Osvobozeno.
Číslo dokladu
Datum a čas tržby
Datum a čas odeslání
Tržba celkem
Tržba základní
Základ DPH základní
DPH základní
Zaokrouhlení
Tržba snížená 1
Základ DPH snížená 1
DPH snížená 1
Tržba snížená 2
Základ DPH snížená 2
DPH snížená 2
Osvobozeno
Cestovní služba
Použité zboží základní
Použité zboží snížená 1
Použité zboží snížená 2
K následnému čerpání
Následné čerpání
BKP
FIK
PKP
Režim
Datum přijetí
Podpis ověřen
Číslo certifikátu
Tyto údaje si stáhnete ze všech prodejen a než je předáte do účetnictví, tak je musíte zkontrolovat jestli jsou dobře, protože se stává z různých důvodů např. prodavačka zruší zaškrtnutí DPH a máte tam částku celkovou nerozdělenou na základ a DPH, jindy se to podaří i samotnému programu atpod. Kolik hodin měsíčně si myslíte, že trvá tato kontrola 47 000 účtenek. Běžně to zkontroluji tak za 6 hodin (1x měsíčně). Tady máte jasný příklad nárůstu administrativy. Důvod kontroly účtenek: částka vykázaná v účtenkách musí sedět na účetnictví (rozděleno dle sazeb DPH).
A ještě něco k té celkové vydané částce za jednu pokladnu (podle vládních odborníků by se podnikatel měl vejít do 5 000 Kč). Pokud musíte tisknout 4 700 účtenek měsíčně (1 pokladna), tak si nemůžete koupit paragonovou tiskárnu za 1 200 Kč (toť rada vládního odborníka ha, ha, ha), protože ji za 3 dny zavaříte, ale za 4 700 Kč. Jinak cena kompletní jedné pokladny vyšla v tomto případě na cca 15 000 Kč a nemluvě o dalších nákladech okolo (nákup drahých termokotoučků, zavedení internetu, měsíční poplatky za internet = 290 Kč/1M, některé firmy platí měsíční paušály 890 Kč za program na EET, nárůst práce účetní, IT, ekonoma - např. kontrola těch účtenek, zvýšené náklady na telefonování a cestování mezi prodejnami, protože se pořád něco řeší kolem EET - nejdou odesílat účtenky, spadne počítačový program, nefunguje čtečka atd.).
Tak takhle asi nějak vypadá nárůst administrativy v praxi u EET..........
Někdo může namítnout, tak si kupte pořádnej program za 250 000 Kč na jednu prodejnu a jste bez problémů..... ale musíte na to mít peníze (z hodnoty jedné účtenky 37 Kč to ale fakt nejde).
A co administrativa v dalších oblastech jako je např. DPH, daně, statistické výkazy, prováděné kontroly (běžně 8 kontrol za 1 rok) a co nejnovější zavedení GDPR.
Ať žije administrativa v ČR.
A Vy co vůbec nevíte nic o administrativě v podnikání, tak sem radši ani ty vaše příspěvky nepište!
Moto: Kdyby se po revoluci tady zavedlo majetkové přiznání u všech lidí , tak už tady důchodci dávno berou 200 000 Kč důchody a všechny vyspělé státy by nám koukali na záda....
Přeji Vám hezký den
Inspektor GDPR.