Perlička z praxe z EET.
Měsíčně 10 prodejen vyprodukuje 47 000 účtenek.
Jedna účtenka má 28 sloupečků a 4 700 řádků.
Používané 4 sazby DPH 21%, 15%, 10% a 0% = Osvobozeno.
Číslo dokladu
Datum a čas tržby
Datum a čas odeslání
Tržba celkem
Tržba základní
Základ DPH základní
DPH základní
Zaokrouhlení
Tržba snížená 1
Základ DPH snížená 1
DPH snížená 1
Tržba snížená 2
Základ DPH snížená 2
DPH snížená 2
Osvobozeno
Cestovní služba
Použité zboží základní
Použité zboží snížená 1
Použité zboží snížená 2
K následnému čerpání
Následné čerpání
BKP
FIK
PKP
Režim
Datum přijetí
Podpis ověřen
Číslo certifikátu
Tyto údaje si stáhnete ze všech prodejen a než je předáte do účetnictví, tak je musíte zkontrolovat jestli jsou dobře, protože se stává z různých důvodů např. prodavačka zruší zaškrtnutí DPH a máte tam částku celkovou nerozdělenou na základ a DPH, jindy se to podaří i samotnému programu atpod. Kolik hodin měsíčně si myslíte, že trvá tato kontrola 47 000 účtenek. Běžně to zkontroluji tak za 6 hodin (1x měsíčně). Tady máte jasný příklad nárůstu administrativy. Důvod kontroly účtenek: částka vykázaná v účtenkách musí sedět na účetnictví (rozděleno dle sazeb DPH).
A ještě něco k té celkové vydané částce za jednu pokladnu (podle vládních odborníků by se podnikatel měl vejít do 5 000 Kč). Pokud musíte tisknout 4 700 účtenek měsíčně (1 pokladna), tak si nemůžete koupit paragonovou tiskárnu za 1 200 Kč (toť rada vládního odborníka ha, ha, ha), protože ji za 3 dny zavaříte, ale za 4 700 Kč. Jinak cena kompletní jedné pokladny vyšla v tomto případě na cca 15 000 Kč a nemluvě o dalších nákladech okolo (nákup drahých termokotoučků, zavedení internetu, měsíční poplatky za internet = 290 Kč/1M, některé firmy platí měsíční paušály 890 Kč za program na EET, nárůst práce účetní, IT, ekonoma - např. kontrola těch účtenek, zvýšené náklady na telefonování a cestování mezi prodejnami, protože se pořád něco řeší kolem EET - nejdou odesílat účtenky, spadne počítačový program, nefunguje čtečka atd.).
Tak takhle asi nějak vypadá nárůst administrativy v praxi u EET..........
Někdo může namítnout, tak si kupte pořádnej program za 250 000 Kč na jednu prodejnu a jste bez problémů..... ale musíte na to mít peníze (z hodnoty jedné účtenky 37 Kč to ale fakt nejde).
A co administrativa v dalších oblastech jako je např. DPH, daně, statistické výkazy, prováděné kontroly (běžně 8 kontrol za 1 rok) a co nejnovější zavedení GDPR.
Ať žije administrativa v ČR.
A Vy co vůbec nevíte nic o administrativě v podnikání, tak sem radši ani ty vaše příspěvky nepište!
Moto: Kdyby se po revoluci tady zavedlo majetkové přiznání u všech lidí , tak už tady důchodci dávno berou 200 000 Kč důchody a všechny vyspělé státy by nám koukali na záda....
Přeji Vám hezký den
Inspektor GDPR.
Napíšu svůj názor - pro někoho asi bude těžko stravitelný...
Vy jedete podnikatelsky už ve velkém...OK - nemám s tím problém.
Lituji Vás, že jste plátcem DPH. Účetní mě varovala, abych to nedotáhl na úroveň plátce DPH, že bych se z té administrativy ...pos**l...
Jsem drobný OSVČ (neplátce DPH), nejedu ve velkém. Obor mého podnikání - stručně řečeno "opravy PC a notebooků".
Pokud Vám opravím PC či noťas a funguje Vám to např. 3 roky bez problémů - předpokládám, že si tiskárnu zvládnete nainstalovat (podle Vašeho příspěvku výše to asi zvládnete), tak mě např. 3 roky vůbec nebudete potřebovat...
Není to jednoduché, kdo chce, může si to za mě vyzkoušet - předám mu na měsíc firmu a jeho náplní práce bude:
- opravy PC a notebooků
- pro nové zákazníky striktně vystavovat doklady EET
- striktně dodržovat směrnici GDPR
Jako neplátce DPH se spíše zaměřuji na drobné OSVČ či na nepodnikatelské subjekty (lidé v důchodu atd.).
Když vidím některé lidi a slyším od nich hlášky, tak radši svoji firmu nikomu na měsíc nepředám...z některých lidí mi je na blití a to nečekám žádné terno...
Nevidím sebemenší důvod, proč já mám pro nové zákazníky vystavovat doklady EET a jiní podnikatelé (např. taxikáři, stánkaři, trhovci) mi ofiko doklad nevydají... Proč já mám mít vše OK (podle zákonů) a jiné podnikatelské subjekty to mít nemusí či nemají...Od trafikantky, kde si nakupuji cigára doklad nepotřebuji, to mi finančák fakt neuzná.
Buď ať na EET jedou všichni, kdo přijímají platbu cash a nebo ať tu EET zruší - žádné výjimky..
Závěr: Je mi jasné a plně chápu rozhořčení velkých podnikatelů, kteří mají více prodejen/více divizí (více pokladen), že je tam brutus nárůst administrativy. Ale existuje nějaký zákon a ten by se měl dodržovat.
Známému, který nemá řidičák či zbroják byste asi nepůjčil auto či pistoli s ostrejma.