Globální investice do reklamy vzrostou letos podle aktuálních prognóz mediální agentury ZenithOptimedia o 4,3 % a přesáhnou tak celkově hranici půl bilionu dolarů. Agentura tak mírně korigovala své předchozí odhady, ve kterých počítala s 4,8% růstem. Na zvýšení objemu investic se budou podílet především prezidentské volby v USA a rozvojové trhy. V letech 2011 až 2014 odborníci předpokládají, že až 60 % nárůstu reklamních výdajů budou “mít na svědomí” Brazílie, Rusko, Indie a Čína.
V Evropě zabrzdily rozvoj investic do reklamy ekonomické problémy jižních států. Například v Řecku letos výdaje do reklamy poklesnou o pětinu. Ve Španělsku pak odborníci předpokládají snížení o 12 % a v Portugalsku o 10,4 %. V Německu a Rakousku by naopak reklamní investice měly růst, v Německu o 2,1 % a v Rakousku dokonce o 3,9 %.
Čtěte také: Nahotinky v reklamě se mohou vymstít. Víme, kdy je sexuální podtext na místě
V Evropě reklamě letos pomohou sportovní události – olympijské hry v Londýně a mistrovství Evropy ve fotbale, díky nimž by i západní Evropa měla zaznamenat mírný růst o 0,4 %. V samotné eurozóně je kvůli hospodářské situaci ve středomořských státech očekáván v roce 2012 pokles o 1,1 %,
doplnila agentura ZenithOptimedia ve své tiskové zprávě.
Internetová reklama pokračuje ve strmém vzestupu
Z pohledu jednotlivých druhů reklamy, by měly i nadále razantně stoupat investice do reklamy na internetu, především do sociálních médií. V roce 2014 by internetová reklama měla zaujímat 21,5 % z celkového objemu finančních prostředků investovaných do reklamy. Letos přitom tento podíl činí 16,5 %. Již nyní internetová reklama tvoří více než 25 % v Kanadě, Dánsku, Norsku, Jižní Koreji, Švédsku a ve Velké Británii. Například ve Velké Británii v roce 2011 internetová reklama tvořila 33 % a v roce 2014 by to mělo být dokonce 39 %,
upřesnila agentura.
Pokračující rozmach internetové reklamy předpovídají i další odborníci. Olga Řehořková, specialistka na média a zábavní průmysl ze společnosti PwC, očekává, že v příštích pěti letech poroste internetová reklama o čtvrtinu ročně.
Čtěte také: Zábavní a mediální průmysl čekají žně. Tablety a smartphony otevřely zlatou žílu
Růst by měly zaznamenat také výdaje na reklamu v televizi. Pokles je naopak očekáván u inzerce v tištěných médiích.
Foto: www.isifa.com