Jsem majitelem přepravní společnosti,to na úvod.
Neustále poslouchám a čtu názory na taxikář,jací jsou špatní a jací jsou zloději. Zajisté mezi námi je řada lumpů, ale také poctivých lidí, kteří se snaží brát svoji práci vážně a jejich cílem je spokojený zákazník.
Pojdme se na věc podívat z druhé strany,pohledu majitele dopravni firmy. Dovolím si poukázat na několik nešvarů.
1. Koncese
troufám si říci,že 50% taxikářů nemá svojí koncesi a neplatí řádné odvody, ze strana státní správy žádný postih a ani možnost vymáhání případných pokut.
2 Dispečinky
Dispečinky vybírají tkzv odvody od každého řidiče za měsíc a to ve výši minimálně 5 tisíc, na Ruzyňském letišti mnohem vícjak 13tisíc. Nejsou majiteli a ani provozovateli vozidel a tudíž nabízejí dumpingové ceny klientům, aniž by je zajímalo zda si řidiči jsou schopni vydělat na provoz vozu, palivo, telefon a státem stanovené odvody atd. ti aby se uživili pak kradou, nic jiného jim nezbývá
3 Státní správa
Ta nic kromě buzerací a stanovování maximální ceny za km nedělá pro zlepšení situace
Chtěl bych vidět pekaře, jak by se mu líbilo, kdyby přišel úředník s vyhláškou, že houska stojí jednu Kč a jak bude stát víc tak dostane milion pokuty.
To se děje místo toho, aby se někdo zamyslel a stanovil doporučenou cenu za km, vzhledem ke kvalitě vozidla,jeho ceně ,provozním nákladům atd. Je přeci velmi jednoduché opatření nařídit cenu jasně viditelnou jak z venčí,tak zevnitř vozidla a pokud se tak nestane, tak potom sankcionovat.
Těch problémů je ještě celá řada,ale to je na dlouhou stať. Uvítal bych, kdyby se těmito problémy konečně někdo zabýval.
Děkuji Jindřich Svoboda majitel společnosti J-transport