Situaci kolem Písečné neznám, ale v Blatenské ano.
Radar je tam pouze proto, aby vydělával. Jezdím tam poměrně často a nesetkával jsem se (doteď) z žádnými dopravními komplikacemi a to jsem tam kdysi vodil i děti do školky a nepostřehl jsem za ta léta nic, co by radar mohl řešit.
Nyní je situace jiná a způsobuje ji právě ten radar, řidiči prudce zpomalují, díky rychlostní intoleranci radaru není výjimkou i na 35kmh a díky prudkému kopci a zatáčkám pak nejsou schopni kopec projíždět "rozumnou" rychlostí, dochází k zhuštění dopravy a auta se pak častěji potkávají právě navrchu v prudké zatáčce. Přijde mi, že potkat tam autobus je pro několik aut za sebou určitě horší situace, to se nestávalo, rozhodně ne tak často.
I já čekám, kdy mi nějaká ta pokuta za 53kmh přijde. Mám dobré zkušenosti s právníky neb správnímu právu nerozumím a tak je to jediná možnost jak se bránit svévoli města. Co jsem vyrozuměl z jejich výkladu, jsou soukromé radary poněkud problematické, a šance neplatit by tedy nějaká být měla.
V Chomutově se posledních letech vůbec dějí samé zajímavé věci, a tak děkuji, že jste si povšimli této, sic marginální, ale přesto nepěknosti od vedení našeho města.
Že je tam radar kvůli penězům je zjevné i z vyjádření "hledali jsme místa, kde se rychlost překračuje nejčastěji".
Kdyby byla účelem radaru bezpečnost, tak budou hledat místa, kde překročení rychlosti působí největší problémy. To bývá okolí škol, nepřehledné křižovatky apod. Bohužel ta místa bývají z kategorie "skoro všichni tam jezdí normálně, ale občas se objeví de**l, který to tam rozpálí co to dá". Čili se tam na pokutách moc nevybere.
Další jednoznačný důkaz je absence cedule informující o měření rychlosti. Pro bezpečnost není důležité udělit pokutu, ale donutit řidiče spomalit. Cedule informující o měření má právě ten efekt - lidé více spomalí. Bezpečnost roste, výběr peněz na pokutách ovšem klesá. (Ne)přítomnost cedule proto jednoznačně říká, co je pro danou obec priorita.