Jaké jsou předchozí verze doručení? Například zjistit si, jestli dotyčný není dlouhodobě v zahraničí, jestli není dva měsíce v umělém spánku na JIPce, ... K tomum všemu mají naši ouředníci tři zadele různých registrů a evidencí a ani kvůli tomu nemusí zvednout zadek ze židle. A teprve až se naprosto nezvratně prokáže, že zásilku nelze doručit, protože se adresát aktivně doručení vyhýbá, tak použit fikci doručení.
Jak se fikce při výletu do Amazonie neuplatní, když si ouředník ani nezjistí, že jsem v Amazonii? A že to jde dodatečně zrušit, to všechny důsledky nenapraví.
Přesměrování pošty - to je dobrá hraběcí rada. Zkusil jste to někdy? Já dvakrát, a můžu vás ubezpečit, že to nefunguje (ač je to placená služba). Pošta vytrvale doručuje na původní adresu, a když to reklamujete, tak vám jako kompenzaci prodlouží tuto službu o měsíc (tedy o měsíc déle na to kašlou). A ač nemám s datovou schránkou osobní zkušenost, tak co jsem slyšel, tak to nefunguje stejně jako ta dosílka - ouředníci stále posílají obálky, a když už DS použijou, tak to pošlou vašemu jmenovci. A že to je neplatné doručení - co je vám to platné, když nenapravitelné škody už nastaly.