Hlavní navigace

Registrace účtenky za pár vteřin. Pozvedne čtečka QR kódů zájem o Účtenkovku?

18. 6. 2018
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
Nově lze využít při registraci účtenky prostřednictvím mobilní aplikace čtečku QR kódů. Obchodník, který službu zákazníkům nabídne, dostane samolepku s logem.

Zájem o účtenkovou loterii má od svého začátku spíše klesající tendenci. Poslední kolo slosování opět zaznamenalo propad. Oproti minulému měsíci ubylo dalších 13 tisíc soutěžících. 

Psali jsme: Další propad, počet hráčů Účtenkovky poprvé klesl pod 400 tisíc

Ministerstvo financí přichází s novinkou, která by měla zájem o Účtenkovku zvýšit. Jedná se o rozšíření mobilní aplikace o čtečku QR kódů. Jak uvádí Finanční správa ČR na svém profilu na Twitteru, kde o novince informuje, pokud od obchodníka dostanete účtenku opatřenou QR kódem, bude její zařazení do soutěže otázkou několika vteřin

Vyslyšeli jsme volání soutěžících po této funkci. Pokud se obchodník rozhodne opatřit účtenku QR kódem, bude pro jeho zákazníka zařazení účtenky do soutěže otázkou několika vteřin. Půjde však vždy o samostatné rozhodnutí každého obchodníka, uvedla ministryně financí Alena Schillerová.

Nabídne QR kódy, dostane nálepku s logem

Jestliže se obchodníci rozhodnou svým zákazníkům tuto službu nabídnout, budou moci prostor či výlohu své prodejny opatřit samolepkou s logem Účtenkovky doplněnou o informaci, že v této prodejně zákazník účtenku s QR kódem dostane. Samolepky budou nejpozději od 1. července zdarma k vyzvednutí na všech pobočkách finančních úřadů nebo si jejich motiv podnikatel už dnes může jednoduše stáhnout z internetových stránek Účtenkovky.

Finanční správa pak před týdnem zveřejnila specifikaci QR kódu, kterou připravilo Ministerstvo financí ČR ve spolupráci s dodavatelem účtenkové loterie. Výrobci a dodavatelé pokladních systémů mohou tuto funkcionalitu do svých systémů implementovat s využitím technické specifikace QR kódu, která je k dispozici na webu etrzby.cz na stránce Oznámení pro vývojáře.

Co dalšího přinesl uplynulý týden? 

Kolem nařízení GDPR a jeho aplikace do praxe koluje celá řada mýtů. Jeden z nich pojednává o tom, že stačí pouze jeden paušální souhlas se zpracováním údajů pro jednotlivé účely. To je ovšem mýlka. Více v článku Mýty o GDPR: Vše lze sfouknout paušálním souhlasem

Konečně nějaké zjednodušení pro podnikatele. Týká se pravidel pracovnělékařských posudků, která zásadně upravila jak novela zákona o specifických zdravotních službách, tak i novela vyhlášky o pracovnělékařských službách. Jak se pravidla mění, čtěte v článku Pracovnělékařské posudky a nové podmínky pro rok 2018

Provozovatelé restaurací a barů nemají na růžích ustláno. Po novinkách v podobě EET a zákazu kouření v prostorách jejich podniků řeší teď další nemilý problém. Chybí jim kvalifikovaná síla. Situace došla tak daleko, že není výjimkou, když je zákazník požádán, aby si objednal své jídlo u baru, protože ho nemá kdo obsloužit. Více v článku „Chybí personál, objednávejte si u baru.“ V pohostinství teď nic neobvyklého 

WT100

Ne všechny příjmy zaměstnance jsou předmětem daně z příjmů. Některé jsou předmětem, ale jsou od daně osvobozené. Zde se obvykle chybuje. Více o problematice čtěte v článku Jaké příjmy patří do mzdového listu zaměstnance a účetní o nich obvykle neúčtují

Podnikatelské asociace přichází s konceptem jednotné paušální daně, která by nahradila odvody na pojistné, EET a další administrativu. Živnostníci by své závazky vůči státu vyrovnali jednoduše. Díky paušální dani by navíc nemuseli každý rok podávat tři různé formuláře, tedy daňové přiznání, přehledy pro pojišťovnu a ČSSZ, a komunikovat se třemi různými institucemi. Pryč s EET, formuláři a odvody, zaveďte jednu paušální daň, žádají podnikatelé

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).