Zakoupili jsme kalhoty, které však u švu na zadní kapse praskly hned po prvním vyzkoušení. Ke klahotám jsme dostali v obchodě zdarma pásek. Kalhoty jsem samozřejmě chtěla reklamovat, ale požaduji vrácení peněz, protože se vada na kalhotech opravit nedá a ty stejné již nemají. Prodavačka mi tvrdí, že si musím vybrat jiné zboží v téže ceně a pokud budu chtít vrátit peníze, což si není jistá a musela by kalhoty zaslat na 3
0-ti denní posouzení, musím ke kalhotám vrátit ještě pásek, který byl jako dárek a dle mého se na něj žádné závazky nevztahují. Bylo mi řečeno, že si musím vybrat jiné kalhoty a když se mi stejná vada stane i u nich třikrát, tak pak mi vrátí peníze, ale podle mě by se ta stejná vada musela vyskytnout u stejného opraveného kusu. Prosím objasněte mi jak to vlastně je. Mnohokrát děkuji Jana Štorková-prosím o odpověď na email. Nikijaho@email.cz
Prosím o informaci, popř. odkaz na právní normu. Byla provedena oprava strojního zařízení, objevila se opět stejná závada, kvůli které byl stroj v opravě. Zakázka nebyla ale doposud vyfakturována. Jaké jsou kroky při příjmutí reklmace v takovém to případě a dá se hovořit o reklamaci jako takové ??
Děkuji Zdeněk
Dobrý den,
měl bych dotaz ohledně reklamace strunové sekačky koupené v Děčínském tescu.Když mě zavolali že si mám přijít pro opravenou sekačku tak mi paní sdělila že sekačka nešla opravit a že jí sešrotovali a proto mi vrátí peníze.Nikdo se semnou předem nedomlouval o nějakém vrácení peněz tak si myslím že takovéto jednání zřejmě není na místě.Sekačka byl muj majetek za který jsem si řádně zaplatil a nikdo jiný není oprávněný bez mého souhlasu věc jednoduše sešrotovat.Budu požadovat sekačku navrátit páč to byla jednoduchá oprava ale nechtěl jsem to doma opravovat když je zboží v záruce.Předem děkuji za odpověď zda-li mám nějakou šanci se domoci mého zboží.S pozdravem Jaroslav
Zjednodušený výklad toho, kdo je spotřebitel a kdo je podnikatel mi v tomto článku nepřijde správný.
Zákon 104/1995 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění zákona č. 217/1993 Sb. a zákona č. 40/1995 Sb., a mění zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů se mění a doplňuje takto:
1. § 2 odst. 1 písm. a) zní:
"a)
spotřebitelem fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami,".
Ochrana spotřebitele tedy není závislá na jeho právní formě podnikatele, ale na způsobu, jakým je se zakoupeným výrobkem nakládáno.
Dobrý den,
článek pojednával o rozdílnosti mezi kupními smlouvami uzavřenými dle občanského a obchodního zákoníku. Je třeba si uvědomit, že byl aktuální k datu vydání, tj. v roce 2010. K 31. prosinci 2013 byly oba uvedené právní předpisy zrušeny.
Kupní smlouvy se aktuálně uzavírají v souladu s novým občanským zákoníkem.
Dagmar Kučerová
Reklamovali jsme sluchátka - reklamaci neuznali, ale reklamovali jsme je podruhé s tím, že žádáme sluchátka poslat dále, aby to neřešil pouze prodejce. Prý to poslali. Uplynulo 30 dnů a peníze nevrátili, prý při takovém postupu (prvně vrácení věcí po 30 dnech), že nyní již 30 dnů neplatí. Ale je to přeci vždy 30 dnů i do třetice, nebo ne? Děkuji za jakoukoli informaci!
Dobrý den, mohu vás požádat o radu jak dále postupovat? Zakoupil jsem zboži s doživotní zárukou. Mám jej cca 10 let a z toho byl již 2x na servisu a vždy bez problému opravili. Před měsícem jsem zboží donesl opět do servisu. Jiného ale také značkového a dnes po 30denní lhůtě jsem se domáhal svého a bylo mi řečeno že výrobek je na ověření pravosti a že to může trvat i 3 měsíce. Je toto legální?