Internetová reklama sbírá plusové body. A víc než body, hlavně peníze. Za rok 2013 dosáhl objem inzerce na internetu částky 13,31 miliard korun, což je o 2,2 miliardy korun více než v roce předchozím.
Daří se ve všech oblastech. Bannerová celoplošná inzerce je na vrcholu, neméně využívaná je reklama ve vyhledávání, obsahových sítích, katalozích a řádkové inzerci. Mezi inzerenty roste popularita videoreklamy na internetu a rapidní růst od loňského roku zaznamenal prodej reklamy v systémech automatizovaného nákupu RTB.
Údaje jsou výsledkem každoročního průzkumu inzertního výkonu internetu, který pro Sdružení pro internetovou reklamu SPIR provedla v lednu a únoru agentura ppm factum research.
Web s veškerými daty o online reklamě, kterou internetové sdružení SPIR spustilo, najdete zde: PRŮZKUM INZERTNÍCH VÝKONŮ SPIR 2013
Pokud bychom měli určit nějaký trend, pak kromě obecného růstu obratu v ceníkových cenách lze jistě hovořit o prohlubující se pestrosti obchodních modelů a formátů inzertních ploch a s tím spojené diverzifikaci investic,
komentuje výsledky průzkumu Ján Simkanič, předseda výkonné rady SPIR a zároveň výkonný ředitel Internet Info (Internet Info je vydavatelem serveru Podnikatel.cz).