Poplatník má ovšem právo ( a v případě selhání spojení či poruchy EET pokladny povinnost ) , si kdykoliv zkontrolovat či nechat poslat výpis z registrace EET od FÚ. Účtenka se může v případě výpadku signálu pokoušet o přeposlání i několikrát a pokud se jí to podaří obdrží FIK, pokud se nepodaří on-line spojení tz. je překročena mezní doba odezvy, pak se tiskne pouze PKP a BKP.
Dále platí že : Tržbu, ke které nebyla přijata potvrzovací zpráva s FIK, je třeba zaevidovat
bezodkladně po pominutí příčiny, nejpozději do 48 hodin od jejího uskutečnění. Každá taková tržba se
eviduje zvlášť. Odesílání dat může být zajištěno automaticky softwarem v pokladním zařízení. Odesílání se opakuje až do obdržení FIK.
V popisovaném případě, však podle Generálního finančního ředitelství dlouhodobě a ve velkém rozsahu porušoval zákon o evidenci tržeb. Během dvouměsíční kontrolní akce u něj kontroloři odhalili 4000 falešných účtenek.
4000 falešných účtenek !( pravděpodobně upravený SW EET pokladny tak, by tiskl falešné FIK kódy napodobující ověřovací kód z FÚ ) - co kromě krácení daně z příjmu v tom vidíte za konspirační teorie ?