Řešení online plateb a #EET? Platební brány napojí platby rovnou do systému EET

24. 1. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Aktualizováno: Doplněno vyjádření platebních bran ThePay a PayU. (25. 1. 2017 14:18)
E-shopům svítá naděje, že nebudou muset kvůli EET rušit online platby. První platební brány avizují, že samy zajistí propojení plateb s EET.

Jak dnes uvedla platební brána GoPay na svém blogu, alespoň v úvodní fázi bude všechny platby přímo předávat finanční správě. Obchodníci by díky tomu mohli ponechat online platby v nabídce, jelikož by za ně platební brána splnila požadavky zákona o evidenci tržeb. Jak zjistil server Podnikatel.cz, podobné řešení chystají už i další platební brány.

Brána splní požadavky EET

Firma GoPay dále upřesnila, že ke každé platbě zároveň zašle platícímu zákazníkovi prostřednictvím e-mailu o stavu platby „účtenku“ s fiskálním identifikačním kódem (FIK), provozovnou a dalšími údaji, které jsou z pohledu zákona o EET vyžadovány. Aby však mohly e-shopy tuto možnost využít, bude se muset propojit aplikaci EET s GoPay obchodním účtem (administrační rozhraní k platební bráně), na kterém firma nyní pracuje.

Každopádně brána doporučuje, aby podnikatelé už nyní požádali o autentizační údaje. Co se týče integrace, budou ji muset řešit hlavni plátci DPH a ti, kdo budou chtít zobrazit FIK i na vlastních dokladech. Během 2 týdnů spustíme upravené API na testovací prostředí. I když to bude fofr, vaši programátoři by měli mít na úpravy do spuštění EET 1. března dost času, doplnil GoPay.

ThePay a PayU už také připravují řešení

Jak zjistil server Podnikatel.cz, na řešení EET intezivně pracují i další platební brány. Podobně jako GoPay chce problém vyřešit i platební brána ThePay. Řešíme to obdobně. Ono není moc jiných variant, jak to řešit jinak a zároveň plně uspokojit požadavky zákona a přitom zajistit klientovi patřičný komfort. Aplikaci, která vyřeší za naše klienty všechny úkony s EET spojené, připravujeme a v termínu ji spustíme, dodal serveru Podnikatel.cz Daniel Havel, CEO společnosti ThePay.cz.

Vhodné řešení hledá i platební brána PayU. PayU má připraveny tři scénáře, jak EET řešit. Tyto scénáře se nyní vyhodnocují, výběr vhodného scénáře by měl být potvrzen v první polovině února, uvedla serveru Podnikatel.cz Anna Pawlikowska ze zákaznického servisu PayU.

Naděje pro online platby

Výše zmíněné řešení by mohlo pomoct e-shopům, které jinak počítaly s tím, že přestanou nabízet platby kartou. Zákon totiž požaduje okamžité zaevidovaní platby, což bylo prakticky neslučitelné s technickými možnostmi a dosavadním reálným fungováním e-shopů a platebních bran.

Čtěte více: Návrat o 10 let zpět? Tisíce e-shopů budou kvůli #EET rušit platby kartou

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).