Restaurace a hospody se otevírají. Jaká pravidla je nutné dodržet?

25. 5. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Nejprve výdejní okénka, poté jen zahrádky před podniky, ode dneška už možnost vstupu i do restaurací a hospod. Je to však spojeno s celou řadou pravidel.

Po více jak dvou měsících se dnes plně opět otevřou hospody, restaurace a bary. Hosté tak budou moci do vnitřních prostor. Pravidla, která jsou spojena s možností otevření restaurací, ale omezují počet osob. 

Co přesně budou muset provozovatelé ohlídat a zajistit? 

Čtěte také: Otevřené restaurační zahrádky: Víme, jaká pravidla se musí dodržovat?

Pravidla pro provoz provozovny stravovacích služeb

  • zákazníci jsou usazeni tak, že mezi nimi je odstup alespoň 1,5 metru, s výjimkou zákazníků sedících u jednoho stolu, 
  • venkovní prostory provozovny jsou uspořádány tak, aby sedící zákazníci ve kterékoliv části nebyli ve vzdálenosti kratší než 1,5 metru od kolemjdoucích osob, ledaže venkovní prostory provozovny od okolí dělí pevná bariéra bránící šíření kapének z dýchacích cest, 
  • provozovatel aktivně brání shromažďování osob ve vzájemné vzdálenosti menší než 1,5 metru, včetně čekací zóny provozovny, 
  • při vstupu do vnitřních i venkovních prostor provozovny stravovacích služeb je zajištěna možnost dezinfekce rukou pro zákazníky, 
  • provozovatel zajistí, aby zákazníci při pohybu po vnitřních prostorech provozovny udržovali povinný odstup, 
  • dezinfekce židlí a stolů se provádí před usazením každé nové skupiny zákazníků, 
  • v případě prodeje přes výdejové okénko se dezinfekce výdejového okénka provádí alespoň každé 2 hodiny, 
  • zákazník nemá povinnost nosit ochranný prostředek dýchacích cest v době konzumace potravin a pokrmů včetně nápojů u stolu, 
  • v případě, že pracovník provozovny má tělesnou teplotu 37 °C a vyšší nebo jiné příznaky onemocnění covid-19, je zamezeno jeho přístupu do provozovny,
  •  provozovatel postupuje tak, aby vedl zákazníky k dodržování všech opatření.

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).