Letos výrazně vzrostl podíl značek vyrobených speciálně pro řetězce, a to na 27 %. Podle Asociace výrobců pod privátní značkou (PLMA) však na trhu potenciál růstu je. V této oblasti ČR ještě zaostává za západní Evropou. Např. v německých obchodech zabírají vlastní značky již 39 % regálů, v Británii 43 % a ve Švýcarsku dokonce 53 % nabízeného zboží.
Když řetězce s vlastními značkami začínaly, nabízely převážně zboží nižší kvality a za nízkou cenu. Ještě před 5 lety se pod vlastní značkou nabízely převážně potraviny a nejlevnější doplňkové zboží. Nyní se už cenová laťka posunula výše. Obchodní řetězce spolupracují s výrobci zvučných jmen a často nabízejí napodobeniny značkových produktů. Začínají zaměstnávat kreativní pracovníky, kteří pro jejich značky vytváří veselá a hravá jména, která mají přilákat zákazníky a zvýšit prodejnost výrobků.
Zdroj: ČTK