Retro se veze na vlně úspěchu, v Praze se otevřel druhý obchod s „botaskami“

14. 8. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: Botas.cz, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
Na socialistické retroznačky nedají Češi dopustit. V Praze se před pár dny například otevřel již druhý obchod s „botaskami“. [FOTOGALERIE]

Úspěch socialistických retro značek dokládá nově otevřený obchod s botaskami firmy BOD BOD BOD v pražské Skořepce. Jde již o druhý kamenný obchod s “botaskami”. První otevřela firma před rokem u žižkovského televizního vysílače. Firma BOTAS, která boty vyrábí (firma BOD BOD BOD je oficiální distributor), se ovšem v předešlých letech potýkala s finančními problémy.

Čtěte také: Kofola, Botas, Igráček. Socialistické retro značky dobývají český trh

Druhý obchod s botaskami míří i na zahraniční turisty

Více než rok po otevření prvního kamenného obchodu firmy BOD BOD BOD na Žižkově se v Praze ve Skořepce otevřela druhá prodejna známých „botasek“. Obchod bude zaměřený jak na české zákazníky, tak na zahraniční turisty. Naše obavy z prodejů v obchodě mimo centrum Prahy se naštěstí rychle rozplynuly. Na Žižkově se ověřilo, že lidé si za kvalitním produktem klidně dojdou. Překvapilo nás, že o české boty je velký zájem i ze strany zahraničních turistů, a tak jsme se rozhodli otevřít druhý obchod v centru Prahy, říká designér BOTAS 66 Jakub Korouš.

Přestože se podle Korouše prodejům v obchodech společnosti BOD BOD BOD daří, hospodářské výsledky výrobce botasek – firmy BOTAS nebyly v posledních letech příliš dobré. Od roku 2010 vykázala firma vždy ztrátu. Naposledy se dostala do mínusu i v loňském roce, kdy skončila ve ztrátě 4,3 millionu korun. Na druhou stranu se firmě podařilo výrazně zlepšit hospodaření oproti roku 2013, kdy skončila v mínusu 12,5 milionu korun.

Pedro otevřelo obchod na konci června

Firma BOTAS ale není jediná retro značka, která v poslední době otevřela kamenný obchod. Na konci června přišla s vlastím obchodem také společnost Candy Plus Sweet Factory, která výhradně prodává produkty značky Pedro. Zákazníci si kromě žvýkaček mohou zakoupit bonbóny, jejichž cena se odvíjí od jejich hmotnosti.

Čtěte více: Retro značky slaví úspěch, v Praze otevřela první prodejna značky Pedro

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).