Retro značky slaví úspěch, v Praze otevřela první prodejna značky Pedro

30. 6. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.candyplus.cz, podle licence: Public domain
Ilustrační obrázek.
Češi socialistickým retro značkám fandí a řadě z nich se tak daří prosadit. Například značka Pedro má nyní vlastní prodejnu v Praze v Letňanech.

Že slaví retro značky v Česku úspěch, dokazuje i expanze značky Pedro. Nejen že už Pedro není pouze žvýkačka, nýbrž značka mnohem širšího portfolia sladkostí, nově má ale Pedro i první samostatnou kamennou prodejnu. Jak upozornil Mediář.cz, obchod byl před několika dny otevřen v pražských Letňanech.

Pedro má vlastní prodejnu

Už na jaře letošního roku rozšířila společnost Candy Plus Sweet Factory značku Pedro o další druhy laskomin. K tradiční žvýkačce přibyly například želé bonbóny, lízatka nebo černá lékořice. Společnost Candy Plus Sweet Factory navíc před několika dny otevřela první kamennou prodejnu, která výhradně prodává produkty značky Pedro. Zákazníci si kromě žvýkaček mohou zakoupit bonbóny, jejichž cena se odvíjí od jejich hmotnosti. Pedro ale samozřejmě není jedinou retro značkou, která se po revoluci úspěšně vrátila. 

Čtěte více: Kofola, Botas, Igráček. Socialistické retro značky dobývají český trh

Největší úspěchy slaví Kofola

Největší úspěch z obnovených značek slaví jednoznačně Kofola. Rozmach Kofoly v roce 2001 nastartovala reklamní kampaň se sloganem “Když ji miluješ, není co řešit”, díky které obliba a prodeje limonád Kofola začaly raketově růst. V minulém roce firma Kofola vykázala tržby 6,2 miliardy korun a hrubý zisk ve výši 2,4 miliardy korun. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Daří se rovněž značce Igráček, kterou opětovně zavedla firma Efko, český výrobce her a hraček. Oproti původnímu Igráčkovi prošel jeho nový kolega několika technickými úpravami a redesignem. Kromě pevnější konstrukce disponuje i otočným zápěstím, v obličeji již nemá pouze jeden výraz a přibyly mu brýle a bradka. Nový Igráček navíc nevykonává pouze povolání, nýbrž mu přibyla i figurková rodina. Do roka po znovuobnovení Igráčka se prodalo čtvrt milionu figurek. Oblibě Igráčka pomáhá též marketingová strategie společnosti Efko, která začala vydávat časopis Igráček, pořádá o Igráčkovi různé výstavy a akce. 

Jak dopadne Favorit?

O něco hůře se daří značce Botas. Po počátečním nadšení z návratu této značky přišlo vystřízlivění. Firma Botas končila v letech 2010 až 2013 v mínusu v řádu milionů korun. Přesto se botasky stále prodávají a firma uvažuje, že pod značkou Botas bude prodávat i oblečení. Mezi znovuobnovené socialistické značky se nedávno zařadil také Favorit slovenského podnikatele Richarda Galoviče. Zda se nová kola Favorit, která se řadí do vyšší cenové kategorie a jsou zákazníkům vyráběna přesně na míru, dokáží na trhu prosadit a udržet, ukáže ale až čas. 

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).