Weby, které jsou uzpůsobené mobilům, mají ode dneška přednost v mobilním vyhledáváním Google. Jak totiž uvedl Google v únoru letošního roku, od 21. dubna změní algoritmus mobilního vyhledávání a prioritně bude dávat na první místa stránky uzpůsobené mobilním zařízením. Podle odhadů se novinky projeví skoro až v polovině výsledků vyhledávání.
Bez stránek uzpůsobených pro mobily se propadnete
Dnešním dnem mění Google algoritmus mobilního vyhledávání. Na první místa se prioritně dostanou stránky uzpůsobené mobilním zařízením. Stále více lidí používá mobilní zařízení pro přístup k internetu, naše algoritmy tak musíme přizpůsobit. Od 21. dubna rozšíříme kritérium mobilní přívětivosti jakožto jeden z klíčových faktorů. Tato změna bude mít vliv na mobilní vyhledávání ve všech jazycích po celém světě, a bude mít významný dopad na výsledky vyhledávání. Uživatelé tak snadněji získají relevantní a kvalitní výsledky vyhledávání, které jsou optimalizovány pro jejich zařízení,
uvedl Google.
Kdo z podnikatelů tak nebude mít web “mobile-friendly”, propadne se ve výsledcích mobilního vyhledávání níže. Naopak, kdo má stránky mobilním zařízením uzpůsobené, může se ode dneška zobrazovat ve vyhledávání výše. Jestliže tak ještě nemáte například e-shop optimalizovaný pro mobilní zařízení, měli byste to urychleně napravit.
Čtěte více: Bez smartphonů ani ránu. Z mobilní verze e-shopů se brzy stane nutnost
Otestuje si web a dejte pozor na chyby
Na stránkách Google si následně můžete udělat rychlý test použitelnosti webu v mobilech. Na jeho základě můžete zjistit, proč nejsou vaše stránky použitelné v mobilních zařízeních. Důvodů může být celá řada. Například může jít o obsah, který je širší než obrazovka, či o odkazy umístěné blízko sebe.
Google též upozorňuje na tři základní chyby, které se pojí s mobilními stránkami.
1. Zapomíná se na mobilního zákazníka
Myslete na to, že dobré mobilní stránky mají být především užitečné a pomoci návštěvníkům uspokojit jejich potřeby, ať už se jedná o přečtení zajímavého článku nebo o nákup ve vašem e-shopu. Nestačí jen vytvořit mobilní formát webu, nýbrž je třeba web optimalizovat pro všechny důležité úkony, které na něm mobilní zákazníci chtějí učinit.
2. Převedení mobilních stránek na jinou doménu, subdoménu nebo podadresář, než kde je “běžná” verze webu
Google sice podporuje různé konfigurace mobilních stránek, vytvoření samostatných mobilních URL vám však výrazně zvyšuje množství práce, která je potřeba k aktualizaci webu. Zároveň se tím zvětšuje pravděpodobnost technických problémů a chyb.
3. Práce v izolaci místo hledání inspirace
Podívejte se na weby svých konkurentů a inspirujte se osvědčenými postupy. Možná nebudete s mobilní verzí první ve svém odvětví, máte však výhodu, že se můžete poučit se od těch, kteří měli mobilní stránky před vámi.
Čtěte více: 7 častých chyb podle Googlu, které podnikatelé dělají na svých mobilních webech