Někteří řidiči již byli schopni nabourat 10krát a více během roka a půl, co platí bodový systém. Ti, kterým se to již podařilo, se stavájí pro pojišťovny postrachem. Ale i ti, kteří nešťastnou náhodou mají nehodu 2krát či 3krát do roka, jsou pro pojištovny rizikovými.
U největší pojišťovny v ČR, České pojišťovny, „expertů“ bourajících více než 10krát registrují pět. Rekordmany jsou dva muži ve věku 64 a 41 let, kteří dokázali za 18 měsíců nabourat již 13krát. Z jejich povinného ručení jim bylo dohromady vyplaceno 1, 247 mil. Kč. Přičemž mladší z obou hříšníků zaplatil na povinném ručení za tento rok necelých 6 tisíc korun. Na úhradu všech svých škod tak potřeboval příspěvek dalších 112 majitelů vozů stejné kubatury.
Rekordní plnění zaplatila Česká pojišťovna 43letému motoristovi a to ve výši 1, 134 mil. Korun. U pojistného plnění nejsou náklady úměrné počtu nehod, podstatný je fakt, jakou škodu při nehodě řidič napáchal. Velký vliv má i skutečnost, zda byl při nehodě někdo zraněn, protože právě na škodách na zdraví mohou pojišťovny hradit nemalé částky po dobu několika let (dokonce i doživotně) a ty mohou dosáhnout až několikamilionových hodnot.
Druhým extrémem, které pojišťovny nemají rády, jsou řidiči, kteří hlásí každé škrábnutí. „Vítězem“ v této kategorii se u České pojišťovny stal majitel Favorita, kterému za 10 pojistných událostí pojišťovna vyplatila „plných“ 14 000kč.
I přes platnost nového silničního zákona se počet škod oproti minulému roku zvýšil.