Řízkárna páchá sebevraždu, aneb jak opravdu nekomunikovat na Facebooku

14. 8. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
Facebookové stránky a komunikace na nich vám může pomoci. A nebo také ublížit, pokud budete komunikovat tak, jak to dělá restaurace Řízkárna.

Kdo v poslední dvou dnech zabrousil na FB stránky restaurace Řízkárna, musí si připadat jak Alenka v říši divů. Restaurace totiž svými příspěvky páchá doslova podnikatelskou sebevraždu v přímém přenosu. Napadá imigranty a uživatele, kteří se ohledně toho kriticky ozvali, pak častuje urážkami. Pokud restauraci někdo nehacknul účet, jedná se ukázkový příklad, jak nekomunikovat se zákazníky.

Čtěte také: 5 ukázkových příkladů, jak (ne)komunikovat na Facebooku se zákazníky

Řízkárna nadává na FB uživatelům

Ilustrační obrázek.
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

Firemní facebookové stránky patří již běžně do marketingového mixu firem. Aby však měly význam, je nutné je umět správně využívat a především na nich vhodně komunikovat. Pokud to firma nezvládá, mohou ji stránky spíše ublížit. Ukázkovým příkladem, jak byste neměli na Facebooku (ale vlastně ani kdekoli jinde) komunikovat se zákazníky, jsou příspěvky, které se v posledních dnech objevily na FB stránce restaurace Řízkárna. Na stránky upozornil publicista Daniel Dočekal.

Včera se profilu restaurace objevila fotka “smutného řízku” s popisem, že ty co se sem a jinam kýblují nepodporujeme ..... Už to , že nejí ŘÍZKY napovídá, že s našimi zvyklostmi a tradicemi nemají opravdu nic společného. Text následně pokračuje dalšími útoky na imigranty a je zakončen větou: Také nás to mohlo napadnout, všude samej HUMMUS a museli jsme rozsvítit i ve dne, asi už tenkrát bylo pod mrakem…

Na následnou kritiku daného příspěvku reagovala Řízkárna invektivami vůči uživatelům, které se navíc neustále stupňují. Pokud restauraci někdo nenaboural účet, jedná se podnikatelskou sebevraždu. Takto se zákazníky totiž rozhodně nekomunikuje. Ač je zákazník sebenepříjemnější, sebearogantnější či sebekritičtější, odepisovat ve stejném duchu je nejkratší cestou do podnikatelského pekla. Podnikatelé si totiž musí uvědomit, že odpověď na profilu si nepřečte pouze zákazník, který dotaz/připomínku/kritiku napsal, nýbrž všichni fanoušci, kteří mají na profil přístup.

Jak poznamenal na svých stránkách Daniel Dočekal, nabízí se řada otázek. Co si o tom myslet

  1. Je to autentické a autor je prostě magor
  2. Je to autentické a autor si myslí, že je děsně vipný
  3. Je to hack
  4. Správce Stránky na Facebook nedostal zaplaceno
  5. Je to stažistka
  6. Celé se nám to jenom zdá

Na závěr se sluší dodat, že Řízkárna je restaurace, které před časem extrémisté zapálili několik vozů kvůli tomu, že neplatila svým zaměstnancům.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).