ČSSD, lidovci a ODS dnes podpoří rozpočet v prvním čtení, komunisté ho chtějí vrátit k přepracování

20. 10. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Poslanci dnes zasednou do svých lavic, aby v prvním čtení rozhodovali o státním rozpočtu na rok 2010. Schůze poslanecké sněmovny začíná ve 14 hodin. Komunisté již dopředu avizovali, že rozpočet nepodpoří. Co se týká rozpočtu, budeme navrhovat jeho vrácení k přepracování, potvrdil to šéf poslaneckého klubu komunistů Pavel Kováčik po jednání klubu.

Jak píše MediaFax, sociální demokraté návrh zákona o státní rozpočtu v prvním čtení podpoří, na druhé čtení však přinesou pozměňovací návrhy, které by měly poupravit Janotův úsporný balíček. Čtěte více: Aleš Michl: Janotův úsporný balíček není vůbec úsporný

Předseda poslaneckého klubu ČSSD Bohuslav Sobotka upřesnil, že socialisté požadují zachovat stávající úroveň platů ve veřejné sféře, zajistit dotace poskytovatelům sociálních služeb na úrovni roku 2008 a zajistit peníze z evropských fondů.

S požadavky na změnu přišli i lidovci. Ti rovněž budou bojovat za lepší podmínky ve financování sociálních služeb. KDU-ČSL předloží navíc návrh zákona, který se týká zachování výše mateřské na letošní úrovni, doplnila pro MediaFax první místopředsedkyně strany Michaela Šojdrová. Návrh zákona však lidovci v prvním čtení podpoří.

Stejně tak učiní i poslanci ODS, kterým podporu zákona v prvním čtení včera doporučila výkonná rada ODS. Zákon se tak dostane do druhého čtení, ve kterém se projednávání jednotlivých kapitol státního rozpočtu přesune k projednávání výborům, které budou rozhodovat o přesunech v rámci konkrétního ministerstva. Například vzít ministerstvu kultury něco a přesunout to někam jinam v ministerstvu kultury, anebo z ministerstva kultury do zemědělství nebo obráceně. To jsou ty klasické postupy, upřesnila včera pro Události, komentáře ČT Miroslava Němcová, místopředsedkyně poslanecké sněmovny.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).