Zákaz dovozu potravin do Ruska dopadá plnou silou i na české autodopravce a v mnoha případech bezprostředně ohrožuje jejich existenci. Je tomu tak především u firem, které jsou orientovány z větší části na přepravu embargovaných komodit. Situaci navíc komplikuje skutečnost, že se většinou jedná o rychle se kazící zboží, které nelze dopravit zpět odesilateli nebo je umístit na jiném trhu.
V mnoha případech jsou zrušeny už nasmlouvané kontrakty, což znamená odstavení kamionů, propouštění zaměstnanců a v neposlední řadě neschopnost firem dostát svým finančním závazkům. Podle našeho hrubého propočtu nám tato situace přinese měsíční ztrátu ve výši přibližně 750 000 korun, což je v současné chvíli pro nás likvidační,
říká například Jan Brázda, ředitel firmy IESA Logistics.
Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA se proto obrací na státní orgány s žádostí o kompenzace. Řada autodopravců, kteří zde úspěšně podnikají více než 20 let, je v důsledku odvetných opatření Ruské federace na pokraji bankrotu, bez reálné možnosti nahradit léta budované obchodní vazby kontrakty na nových trzích. Vzhledem k potížím, do kterých se tyto firmy nezaviněně dostaly, se připojujeme k naléhavé žádosti českých exportérů o státní pomoc,
uvádí generální tajemník Sdružení Vojtěch Hromíř.