Muzeum Karla Zemana na Malé straně v Praze je otevřené od roku 2012. Za cíl si dalo představit celoživotní dílo světově uznávaného filmového tvůrce Karla Zemana a jeho filmové triky, kterými proslavil českou kinematografii.
Konkurence muzeí a výstav je v České republice veliká. Aby si návštěvníci udělali cestu právě do Muzea Karla Zemana, muselo nabídnout něco víc než ostatní klasická muzea. Důležitá je také schopnost propagace a umět využít nabízené marketingové nástroje, aby se dostalo do povědomí.
Bez internetu ani ránu
Tak jako se bez webových stránek neobejde každá dobrá firma, která se prostřednictvím nich propaguje, stejně je to v případě muzeí. Jak potvrdila Kateřina Kuthanová, PR & Marketing Manager Muzea Karla Zemana, web je primární propagační platformou. Při propagaci využívají také sociální sítě, které skvěle fungují. Muzeum mají lidé rádi hlavně na Facebooku. Koresponduje to s věkem naší primární cílové skupiny, tedy aktivních rodičů a prarodičů s dětmi od 6 do 15 let. Snažíme se i o Instagram a Twitter. Velký potenciál cítíme i v Youtube,
dodává Kuthanová.
„Na exponáty nesahat!“ Takové cedule tu neuvidíte
V Muzeu Karla Zemana vsadili hlavně na interaktivnost. Návštěvník si tedy může vše sám vyzkoušet a osahat. Nejsme jako ostatní muzea s exponáty za sklem nebo se zákazem focení. U nás je focení a filmování přímo doporučeno. Lidé si tak na vlastní kůži vyzkouší fungování triků, které Karel Zeman používal, a ještě si odnesou pěknou fotku nebo video na památku,
potvrdila Kateřina Kuthanová.
Mohlo by vás zaujmout: Designblok plný inspirace taky pro podnikatele. Co přinesl 20. ročník výstavy?
Kromě interaktivní expozice navíc muzeum nabízí plavby lodí po Čertovce z muzejního mola, možnost uspořádat narozeninové oslavy, letní příměstské tábory, pravidelné kurzy a kroužky animace pro děti i pro dospělé a další doprovodné akce.