Spotřebitelské sdružení dTest zveřejnilo před několika dny tiskovou zprávu, ve které uvedlo některé citace ze smluvních podmínek cestovních kanceláří, které označilo za legrační. Jednalo se například o to, že cestovka upozornila, že na pokoji není mýdlo, že personál je poněkud ležérnější či že místní obyvatelstvo může na pláži nadstandardně hlučet.
Jak zároveň sdružení dodalo, na těchto ustanoveních pochopitelně není nic nezákonného ani závadného. Sdružení dTest však považuje za nešťastné jejich zařazení do právního dokumentu, kterým smluvní podmínky jsou. Smluvní podmínky jsou součástí cestovní smlouvy a zákazník s nimi při jejím podpisu vyslovuje souhlas. To dobré na tom je, že se alespoň při čtení nudného právního textu trochu pobaví,
doplnil Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest.
Proti zprávě sdružení však ostře vystoupila Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), podle které jde o pomlouvačné a zesměšňující sdělení. Důrazně se proti této zprávě ohrazujeme a považujeme ji za zcela nekompetentní, jelikož zákon na ochranu spotřebitele cestovním kancelářím přikazuje, aby správně informovali klienta o všech podrobnostech v souvislosti se zájezdem,
uvedl Tomio Okamura, tiskový mluvčí AČCKA.
Okamura dále upozornil, že cestovky přistoupily k zařazení podobných vět do smluvních podmínek z důvodů reklamací některých klientů a ve snaze o plnění zákona ke zpodrobnění všeobecných podmínek. Čtěte také: Malé cestovky krachují, drží se jen ty nejsilnější, tvrdí jejich majitelé