Právě v řadě "ne-elektro" oborů je pevně stanovená neoficiální minimální cena, kterou prodejce nesmí překročit. Může se vám to nelíbit, ale řada výrobců nebo národních distributorů takové podmínky má a pokud je nebudete jako prodejce dodržovat tak vám prostě příště už zboží nedodá ;-) Na druhou stranu díky této praxi nedošlo k "masakru" jako třeba u prodeje IT a i relativně menší prodejce může vydělat.
Jelikoz jsem byl jednim z prvnich, kdo v teto republice prodaval zahradni techniku pres internet (Mall.cz - Hobbyexpert.cz a Sekacky.cz), tak si myslim, ze tuto situaci moc dobre znam, nicmene nevim jak souvisi s timto clankem. Cilem clanku bylo spise poukazat na nesmyslne snizovani prodejni ceny a tim snizovani vlastni marze, jen proto, aby byl eshop nejlevnejsi na trhu.
ze vetsina provozovatelu eshopu nemaji kvalitni ekonomicke vzdelani, nevi nic o marketingu, cenotvorbe a crm, dlouhodobe strategii. Vychazeji z toho, ze zalozit eshop je hracka, objednat z velkoskladu je hracka, porovnat ceny a dat nejnizsi je hracka a ono se to nejako proda, neco se vydela. Ale ze neprodavaji zadne sluzby, zadny feeling, jenom kurvi ceny a znizuji hodnotu zbozi (krasne je to videt u parfemu, ktere se ze segmentu luxus dostaly do segmentu spotrebak).
"enom kurvi ceny a znizuji hodnotu zbozi (krasne je to videt u parfemu, ktere se ze segmentu luxus dostaly do segmentu spotrebak). "
Teda to je strašná "katastrofa" pro zákazníka :-D